Weteraani
Siirry sivupalkkiinSiirry alaosaanOsaston luetuimmat
- Vuosimallin 1958 Vanaja heräsi pitkästä unesta – kuorma-auton entisöinti tehtiin materiaaleja ja työtä säästämättä
- Karstulasta löytyy vielä alkuperäisellä Comprex-ahtimella varustettu Valmet 1203 – ahdin tarjoaa vääntöä mukavasti jo pienillä kierroksilla
- DT-75 -neuvostotelakone äestää Hämeessä – traktori käynnistyy bensalla, mutta jatkaa matkaa dieselillä
- Scanian nollasarjan kuorma-autot olivat aikanaan kestäviä ja haluttuja kuorma-autoja – tällainen on hienosti entisöity Scania LBS110 Tammelasta
- Husqvarna 242 on 80-luvun moottorisahamalli, johon muita sahoja verrataan edelleen – nämä seikat tekevät sahasta klassikon
- Vanaja on osa suomalaisen kuorma-autoilun historiaa – kahden vuosikymmenen aikana valmistettiin lähes 7500 Vanajaa
- Valmet 2005 -traktori tehtiin Ruotsissa Volvon osista – laatu ei ollut Volvo-miesten ylistämää tasoa
Osaston uusimmat
- Valmet 2005 -traktori tehtiin Ruotsissa Volvon osista – laatu ei ollut Volvo-miesten ylistämää tasoa
- Koeajossa "Selestooppi-Ford", jonka maine pilaantui heti markkinoille tulon jälkeen – oliko traktorin parjattu vaihteisto sittenkään täysi susi?
- Ensimmäisissä dieseltraktoreissa etukammiot lämmitettiin paperisilla hehkupatruunoilla – suorasuihkutusdiesel yleistyi vasta 1950-luvulla
- McCormick International 624 oli vankka klassikko, joka kilpaili ostajista Ford 5000 - ja MF 165 -traktoreiden kanssa – Suomessa suosiota hillitsi kallis hinta
- Arvostettu traktorimerkki sai alkunsa itsekulkevasta niittokoneesta – nykyisin Johann Georg Fendtin luoma yritys on osa monikansallista AGCO-konsernia
- "Kuningaspillari" Caterpillar D9G painoi 31 tonnia – malli pysyi samanlaisena 13 vuotta
- Suurien traktoreiden tarve alkoi kasvaa 1960-luvun alussa – nämä syyt vaikuttivat isojen traktoreiden esiinmarssiin Suomessa