Pyöräkuormaimet

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
Eurocomach ETL 200 T käyttää Bercon uutta tela-alustaa, joka mahdollistaa entistä suuremmat ajonopeudet epätasaisella pinnalla. Merkin edustaja jopa kertoi tela-alustaisen kuormaimen pystyvän huonolla alustalla selvästi suurempaan nopeuteen kuin vastaava pyöräalustainen kone. Messuilla olleen koneen alle oli jätetty noin 10 cm korkea kivi osoittamaan alustan keinutelirakenteen toimivuutta. (JL)
Eurocomach ETL 200 T käyttää Bercon uutta tela-alustaa, joka mahdollistaa entistä suuremmat ajonopeudet epätasaisella pinnalla. Merkin edustaja jopa kertoi tela-alustaisen kuormaimen pystyvän huonolla alustalla selvästi suurempaan nopeuteen kuin vastaava pyöräalustainen kone. Messuilla olleen koneen alle oli jätetty noin 10 cm korkea kivi osoittamaan alustan keinutelirakenteen toimivuutta. (JL)
Hitachi ZW220-6 edustaa valmistajan uusinta kuormainsarjaa. Noin 18 tonnisen koneen kerrotaan suunnitellun nimenomaan vaativille eurooppalaisille urakoitsijoille. 145-kilowattinen moottori täyttää 4-päästötason ilman partikkelisuodatinta. Hitachin mukaan polttoaineenkulutus on tipahtanut aiempaan mallin verrattuna 67 %, mutta tehokkuus on säilynyt ennallaan. Myös näkyvyyden luvataan parantuneen selvästi. (AT)
Hitachi ZW220-6 edustaa valmistajan uusinta kuormainsarjaa. Noin 18 tonnisen koneen kerrotaan suunnitellun nimenomaan vaativille eurooppalaisille urakoitsijoille. 145-kilowattinen moottori täyttää 4-päästötason ilman partikkelisuodatinta. Hitachin mukaan polttoaineenkulutus on tipahtanut aiempaan mallin verrattuna 67 %, mutta tehokkuus on säilynyt ennallaan. Myös näkyvyyden luvataan parantuneen selvästi. (AT)
Mustang laajentaa mallistoaan 708-pyöräkuormaimella, joka on 4 500 kilon painollaan valmistajan jykevin kone. Moottori on Deutzin 74 hevosvoimainen. Valmistajan mukaan kone on ketteryytensä vuoksi suunniteltu ahtaisiin paikkoihin, mutta tästä huolimatta se pystyy käsittelemään 1 161 kilon taakkoja. Lisähydrauliikan tuotoksi ilmoitetaan yli 70 litraa minuutissa ja suurimmaksi nopeudeksi n. 30km/h. (AT)
Mustang laajentaa mallistoaan 708-pyöräkuormaimella, joka on 4 500 kilon painollaan valmistajan jykevin kone. Moottori on Deutzin 74 hevosvoimainen. Valmistajan mukaan kone on ketteryytensä vuoksi suunniteltu ahtaisiin paikkoihin, mutta tästä huolimatta se pystyy käsittelemään 1 161 kilon taakkoja. Lisähydrauliikan tuotoksi ilmoitetaan yli 70 litraa minuutissa ja suurimmaksi nopeudeksi n. 30km/h. (AT)
Wacker Neuson julkaisi kolme uutta pyöräkuormainta. WL28 on suunnattu erityisesti ahtaille rakennustyömaille, sillä näkyvyyden ja ketteryyden kerrotaan olevan hyvällä tasolla. Kaatokuorma on 1,8 tonnia ja suurin nostokorkeus 2,27 metriä.  WL44 ja WL54-kuormaimet ovat puolestaan enemmän yleiskoneita. Työpainot ovat 4,6 ja 5,8 tonnia. Pienempi uutuus on saatavana kolmella eri moottorivaihtoehdolla teholuokissa 35,755,4 kilowattia. WL54:n moottori on 55,4 kilowattinen. (AT)
Wacker Neuson julkaisi kolme uutta pyöräkuormainta. WL28 on suunnattu erityisesti ahtaille rakennustyömaille, sillä näkyvyyden ja ketteryyden kerrotaan olevan hyvällä tasolla. Kaatokuorma on 1,8 tonnia ja suurin nostokorkeus 2,27 metriä. WL44 ja WL54-kuormaimet ovat puolestaan enemmän yleiskoneita. Työpainot ovat 4,6 ja 5,8 tonnia. Pienempi uutuus on saatavana kolmella eri moottorivaihtoehdolla teholuokissa 35,755,4 kilowattia. WL54:n moottori on 55,4 kilowattinen. (AT)
Schäffer esitteli kolme uutta Z-aisastolla varustettua pyöräkuormainta. Koneiden tehot ovat 37 ja 75 kilowatin välillä. Työpainot ovat 4 5005 550 kilon haarukassa. Schäffer 6680Z on kolmikon keskimmäinen ja painaa 5 100 kiloa. Deutzin moottorista irtoaa tehoa 55 kilowattia. Trukkipiikeillä varustettuna koneen kaatokuorma kone suorassa on 3 325 kiloa. Suurimmaksi nostokorkeudeksi ilmoitetaan 340 cm. Voimansiirto on hydrostaattinen. (AT)
Schäffer esitteli kolme uutta Z-aisastolla varustettua pyöräkuormainta. Koneiden tehot ovat 37 ja 75 kilowatin välillä. Työpainot ovat 4 5005 550 kilon haarukassa. Schäffer 6680Z on kolmikon keskimmäinen ja painaa 5 100 kiloa. Deutzin moottorista irtoaa tehoa 55 kilowattia. Trukkipiikeillä varustettuna koneen kaatokuorma kone suorassa on 3 325 kiloa. Suurimmaksi nostokorkeudeksi ilmoitetaan 340 cm. Voimansiirto on hydrostaattinen. (AT)
Doosanin DL200-pyöräkuormain päivittyy vitossarjaan. 4-päästötasolle siirtymisen lisäksi kone on kokenut merkittävän muutoksen voimansiirrossa, sillä aiemman momentinmuunninvaihteiston sijaan nyt käyttöön on otettu hydrostaattinen voimansiirto. Doosanin mukaan ratkaisu parantaa polttoainetehokkuutta ja vähentää mekaanisten rikkojen vaaraa. Moottori on 142-hevosvoimainen ja täyttää uusimmat päästömääräykset ilman DPF-suodatinta. (AT)
Doosanin DL200-pyöräkuormain päivittyy vitossarjaan. 4-päästötasolle siirtymisen lisäksi kone on kokenut merkittävän muutoksen voimansiirrossa, sillä aiemman momentinmuunninvaihteiston sijaan nyt käyttöön on otettu hydrostaattinen voimansiirto. Doosanin mukaan ratkaisu parantaa polttoainetehokkuutta ja vähentää mekaanisten rikkojen vaaraa. Moottori on 142-hevosvoimainen ja täyttää uusimmat päästömääräykset ilman DPF-suodatinta. (AT)
Ensimmäinen Cat 992 tuli markkinoille vuonna 1958, joten konetta voidaan kutsua jo klassikoksi. Nyt jo K-sarjaan ehtineen kuormaimen paino on 99,2 tonnia ja kauhan koko suurimmillaan yli 12 kuutiota. Cat C32 -moottorin tehoksi ilmoitetaan 607 kilowattia. Cat Powershift -planeettavaihteiston suurin nopeus on 22,8 km/h. Nostokorkeus on aisoista riippuen 692 tai 754 cm. (AT)
Ensimmäinen Cat 992 tuli markkinoille vuonna 1958, joten konetta voidaan kutsua jo klassikoksi. Nyt jo K-sarjaan ehtineen kuormaimen paino on 99,2 tonnia ja kauhan koko suurimmillaan yli 12 kuutiota. Cat C32 -moottorin tehoksi ilmoitetaan 607 kilowattia. Cat Powershift -planeettavaihteiston suurin nopeus on 22,8 km/h. Nostokorkeus on aisoista riippuen 692 tai 754 cm. (AT)
Caterpillar tilkkii mallistokarttaansa uusilla, aiempien kokoluokkien väliin osuvilla tuotteilla. Tästä esimerkkinä on n. 9,6 tonnin 918M pyöräkuormaaja, joka ei korvaa mitään aiempaa mallia. Timo Salin Witraktorilta kertoo, että asiakkaina on mm. kunnallissektori, kiinteistöjen ja teiden kunnossapitourakoitsijat sekä rakennusurakoitsijat. (TR)
Caterpillar tilkkii mallistokarttaansa uusilla, aiempien kokoluokkien väliin osuvilla tuotteilla. Tästä esimerkkinä on n. 9,6 tonnin 918M pyöräkuormaaja, joka ei korvaa mitään aiempaa mallia. Timo Salin Witraktorilta kertoo, että asiakkaina on mm. kunnallissektori, kiinteistöjen ja teiden kunnossapitourakoitsijat sekä rakennusurakoitsijat. (TR)
Liebherrin L507 Stereon ohjausjärjestelmä on ainutlaatuinen, sillä keskinivelen lisäksi myös taka-akseli kääntyy. Tekniikan ansiosta kääntöympyrän kerrotaan olevan 20 % perinteisiä malleja pienempi. Runkonivel ja akseli ovat molemmat myös keinuvia. Kone painaa 5 470 kiloa. Kaatokuormaksi linkussa ilmoitetaan 3 712 kiloa. Stereo-ohjausjärjestelmällä on saatavana myös kaksi isompaa mallia, L509 ja L514, joiden työpainot ovat 6 390 ja 8 350 kiloa. (TR)
Liebherrin L507 Stereon ohjausjärjestelmä on ainutlaatuinen, sillä keskinivelen lisäksi myös taka-akseli kääntyy. Tekniikan ansiosta kääntöympyrän kerrotaan olevan 20 % perinteisiä malleja pienempi. Runkonivel ja akseli ovat molemmat myös keinuvia. Kone painaa 5 470 kiloa. Kaatokuormaksi linkussa ilmoitetaan 3 712 kiloa. Stereo-ohjausjärjestelmällä on saatavana myös kaksi isompaa mallia, L509 ja L514, joiden työpainot ovat 6 390 ja 8 350 kiloa. (TR)
Yanmar laajentaa valikoimaansa pyöräkuormaimiin. Venierin valmistamia koneita on kahta mallia, joista V7 painaa 4 100 kiloa ja V8 4 350 kiloa. Molemmissa koneissa on Yanmarin valmistama 35 kilowattinen moottori. Huippunopeudeksi ilmoitetaan 20 km/h. Koneiden ero on voimatasoissa, sillä V8 pystyy nostamaan 2 270 kilon taakan, mikä on noin 300 kiloa pikkuveljeä enemmän. Myös murtovoima on parempi. (AT)
Yanmar laajentaa valikoimaansa pyöräkuormaimiin. Venierin valmistamia koneita on kahta mallia, joista V7 painaa 4 100 kiloa ja V8 4 350 kiloa. Molemmissa koneissa on Yanmarin valmistama 35 kilowattinen moottori. Huippunopeudeksi ilmoitetaan 20 km/h. Koneiden ero on voimatasoissa, sillä V8 pystyy nostamaan 2 270 kilon taakan, mikä on noin 300 kiloa pikkuveljeä enemmän. Myös murtovoima on parempi. (AT)
Hyundai esitteli peräti neljä uutta HL-sarjan pyöräkuormaajaa 1431 tonnin kokoluokkiin. Ohjaamoiden tila on kasvanut 10 % ja melutaso on alentunut 2 dB 9A -sarjaan verrattuna. Ohjaamonäkymää hallitsee 8” kosketusnäyttö, jota voi ohjata myös autopuolelta tutulla rullalla. Ohjelmistosta löytyy kolme asetusta niin moottorille kuin voimansiirrolle. Polttoaineenkulutuksen luvataan alentuvan n. 10 %. (TR)
Hyundai esitteli peräti neljä uutta HL-sarjan pyöräkuormaajaa 1431 tonnin kokoluokkiin. Ohjaamoiden tila on kasvanut 10 % ja melutaso on alentunut 2 dB 9A -sarjaan verrattuna. Ohjaamonäkymää hallitsee 8” kosketusnäyttö, jota voi ohjata myös autopuolelta tutulla rullalla. Ohjelmistosta löytyy kolme asetusta niin moottorille kuin voimansiirrolle. Polttoaineenkulutuksen luvataan alentuvan n. 10 %. (TR)