Välitystä vähennyspyörästöllä – ensimmäiset traktoreiden suunnittelijat kehittivät tasauspyörästön ja vetopyörien väliin vähennyspyörästöt.

Voiman siirtämisessä nopea liike rasittaa rakenteita vähemmän kuin hidas. Tämän oivalsivat jo ensimmäiset traktoreiden suunnittelijat kehittämällä tasauspyörästön ja vetopyörien väliin vähennyspyörästöt.
Tilaajalle
Avonainen hammaspyörävälitys tai ketjuveto olivat yleisiä toisiovoimansiirtoja ensimmäisissä traktoreissa. Hart-Parr 40 -preeriavetäjä on ratasvetoinen, International Titan 10-20 puolestaan liikkuu rullaketjujen avulla. Avonaisista voimansiirroista luovuttiin viimeistään 30-luvulla, mutta menetelmiä ei unohdettu. Samanlaista Hart-Parrin hammaspyöräsysteemiä, mutta suljettuna, on käytetty monessa puimurissa. Vanhoissa Massey-Harris-puimureissa oli puolestaan ketjuveto – ja aivan yhtä avonaisena kuin Titanissa.