New Holland TS100A-TS135A




New Holland TS-sarjan korvasi TSA syksyllä 2003. Uutta muotoilua edustavat TSA:t valmistettiin edelleen Englannissa. Vastaava Case IH -sarja MXU sen sijaan tuli Itävallasta. Moottorit olivat EEA:n täysin uusia NEF-moottoreita (New Engine Family). Kahdessa neloskoneisessa mallissa tilavuus oli 4,5 litraa ja kuutosissa 6,7 litraa. Kaikki moottorit olivat ahdettuja ja välijäähdytettyjä sekä varustettu viskotuulettimella. TS100A:n ja TS115A:n moottorit oli varustettu jakajapumpulla. Muiden mallien moottorit olivat sähköisesti ohjattuja neliventtiilikoneita ja varustettu yhteispaineruiskutuksella. Näissä kehittyneemmissä versioissa oli lisäteho-ominaisuus, joka oli käytettävissä kun tehoa välitettiin riittävästi voa:n kautta. Maantienopeuden käyttäminen toi lisäteho käyttöön EC-vaihteistolla varustetuissa malleissa vaihteelta 13 alkaen.
Vaihteistot olivat entiset. 12+12-vaihteinen Synchro Command oli varustettu mekaanisella suunnanvaihtajalla. Sen sai vain jakajapumpulla varustettuihin malleihin. Dual Commandissa vaihteita oli 2-portaisen hydraulisen pikavaihteen avulla 24+24. Sen yhteydessä oli hydraulinen suunnanvaihtaja ja sähkönostolaite. Electro Commandissa vaihteita oli 16+16. Neljän pikavaihteen lisäksi kaksi aluetta voitiin valita sähköhydraulisesti ja kytkintä tarvittiin vain hitaalta nopealle alueelle siirryttäessä. Sähköruiskutuksella varustetuissa malleissa oli vaihteistoautomatiikka, joka toimi hieman hitaasti käydessään läpi jokaisen vaihteen. EC-vaihteistosta oli lisäksi 48 km/h:iin yltävä versio, jossa oli ylimääräinen 17. vaihde.
Tasauspyörästöjen hammaslukot kytkettiin hydraulisesti. Lukoissa oli myös automaattitoiminto nostolaitteen noston ja laskun mukaan. Lisävarusteena sai monipuolisesti ohjelmoitavan päisteautomatiikan. Voa-nopeuksia oli vakiona kolme. Hydrauliikan suoritusarvot olivat entiseen tapaan komeat ja hydrauliikan Deluxe-venttiilejä oli vakiona 4. EC-malleissa hydraulijärjestelmä oli suljettu, muissa oli perinteinen hammaspyöräpumppu. TS135A:ssa oli vakiona sähköisesti säädettävät hydrauliventtiilit. Perävaunun jarruventtiili oli vakiona. Sähkönostolaitteen hallinnassa oli edelleen perinteisen tyylinen työsyvyyden säätövipu.
Ohjaamo oli täysin uusi ja varustettu koko kyljen kokoisilla lasiovilla. Melutasoksi ilmoitettiin 72 dB. Pakoputki oli pilarissa. Vakiovarustus oli runsas sisältäen mm. ilmastoinnin, ilmaistuimen ja apumiehen istuimen. Ohjaamojousituksen sai EC-malleihin lisävarusteena. Etuakselin sai lisävarusteena joko jousitettuna tai Super Steer -versiona, jossa etuakselin kääntö pienensi kääntöympyrän halkaisijaa vajaalla metrillä. Moottoriöljyn vaihtoväli oli TSA:ssa peräti 600 tuntia.
| Malli | New Holland TS100A | New Holland TS110A | New Holland TS115A | New Holland TS125A | New Holland TS135A |
|---|---|---|---|---|---|
| Merkkinimi | New Holland | New Holland | New Holland | New Holland | New Holland |
| Maahantuotu Suomeen | Kyllä | Kyllä | Kyllä | Kyllä | Kyllä |
| Vuodet | 2003-05 | 2003-05 | 2003-05 | 2003-05 | 2003-05 |
| Moottorin tyyppi | NEF F4C | NEF F4C | NEF F4D | NEF F4D | NEF F4D |
| Sylinteriluku/Turbo/välijäähd. | 4TI | 4TI | 6TI | 6TI | 6TI |
| Iskutilavuus cm3 | 4485 | 4485 | 6728 | 6728 | 6728 |
| Syl. halk. x iskun pituus mm | 104×132 | 104×132 | 104×132 | 104×132 | 104×132 |
| Nimellisteho hv/kierr. ISO | 101/2200 | 116(137)/2200 | 116/2200 | 125(147)/2200 | 136(162)/2200 |
| Maksimiteho hv/kierr. ISO | 101/2200 | 122(143)/2200 | 116/2200 | 133(154)/2200 | 144(169)/2200 |
| Vääntö Nm/kierr. ISO | 435/1400 | 520(557)/1400 | 520/1400 | 566(606)/1400 | 612(654)/1400 |
| Vaihteita | 12+12/24+24/16+16 | 24+24/16+16 | 12+12/24+24/16+16 | 24+24/16+16 | 24+24/16+16 |
| Synkronoituja | 12+12/24+24/16+16 | 24+24/16+16 | 12+12/24+24/16+16 | 24+24/16+16 | 24+24/16+16 |
| Pikavaihde | -/2/4-port. | 2/4-port. | -/2/4-port. | 2/4-port. | 2/4-port. |
| Suunnanvaihtaja | mek./hydr./hydr. | hydr./hydr. | mek./hydr./hydr. | hydr./hydr. | hydr./hydr. |
| Nopeudet nimellisk. | 2,0-37,1 / 1,6-37,1 / 2,3-40,2 | 1,6-37,1 / 2,3-40,2 | 2,0-37,1 / 1,6-37,1 / 2,3-40,2 | 1,6-37,1 / 2,3-40,2 | 1,6-37,1 / 2,3-40,2 |
| Maksiminopeus km/h | 40 (48) | 40 (48) | 40 (48) | 40 (48) | 40 (48) |
| Hydrauliikan tuotto l/min | 80/80/113 | 80/113 | 80/80/113 | 80/113 | 113 |
| Hydrauliikan paine bar | 205 | 205 | 205 | 205 | 205 |
| Nostolaitehydrauliikka | mek./sähk./sähk. | sähk. | mek./sähk./sähk. | sähk. | sähk. |
| Nostovoima kg | 6218 | 7864 | 7864 | 7864 | 7864 |
| Voiman ulosotto | 540/750/1000 | 540/750/1000 | 540/750/1000 | 540/750/1000 | 540/750/1000 |
| Jarrut | öljyk. levy | öljyk. levy | öljyk. levy | öljyk. levy | öljyk. levy |
| Ohjaus | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. |
| Kääntöymp. halk. m neliveto | 8,08 (7,26) | 8,08 (7,26) | 8,71 (8,29) | 8,71 (8,29) | 8,71 (8,29) |
| Eturenkaat neliveto | 13.6R28 | 14.9R28 | 14.9R28 | 14.9R28 | 14.9R28 |
| Takarenkaat neliveto | 16.9R38 | 18.4R38 | 18.4R38 | 18.4R38 | 18.4R38 |
| Paino kg neliveto | 5000-5075 | 5230-5245 | 5270-5330 | 5330-5345 | 5360-5375 |
| Korkeus cm | 280 | 288 | 288 | 294 | 294 |
| Pituus cm (takaveto/neliveto) | 429 | 429 | 453 | 453 | 453 |
| Akseliväli cm (takaveto/neliveto) | 241 (252) | 241 (252) | 265 (276) | 265 (276) | 265 (276) |
| Polttoainesäiliö l | 177 | 177 | 220 | 220 | 220 |
| Melutaso dB | 72 | 72 | 72 | 72 | 72 |
| Umpinainen ohjaamo | x | x | x | x | x |
| Etuakselin lukko | hammasl. | hammasl. | hammasl. | hammasl. | hammasl. |
| Tasausp. lukkoautomatiikka | x | x | x | x | x |
| Ilmajousitettu istuin | x | x | x | x | x |
| Ilmastointi | x | x | x | x | x |
| Ajotietokone | -/-/x (ilman tutkaa) | -/x (ilman tutkaa) | -/-/x (ilman tutkaa) | -/x (ilman tutkaa) | -/x (ilman tutkaa) |
| Ryömintävaihteisto | lisäv. | lisäv. | lisäv. | lisäv. | lisäv. |
- Valmistajan muita koneita
- Uusimmat artikkelit






