New Holland T5.95-T5.120






Italiassa valmistettava T5-sarja julkistettiin syksyllä 2012, mutta toimitukset käynnistyivät vasta vuoden 2013 syksyllä. Merkittävin muutos oli siirtyminen pienempiin 3,4-litraisiin moottoreihin. Moottorien suurin vääntö oli kuitenkin hieman aikaisempaa suurempi ja suurin teho saavutettiin kierroksilla 1900-2300. Ureaa vaativa SCR-tekniikka ei ollut käytössä, vaan 4A-päästötaso saavutettiin yhteispaineruiskutuksen, välijäähdytyksen, pakokaasujen takaisinkierrätyksen ja oksidointikatalysaattorin avulla. Malliston perusvaihteisto oli 12+12 Powershuttle hydraulisella suunnanvaihtajalla. Suomessa sen yhteydessä oli vakiona ryömintävaihteet, jolloin vaihteita oli 20+20. Dual Command Powerclutch oli nimenä pikavaihteella ja nappikytkimellä varustetulla versiolla. Siinä vaihteita oli 24+24. Pikavaihteen vaikutus oli vain 15 %. Suunnanvaihdon terävyyttä oli mahdollista säätää kolmiportaisella napilla.
Malliston pienemmät mallit syrjäytti T4-sarja, jonka valikoima kasvoi myös 115 hevosvoimaan asti. Niinpä T5-sarjan ominaisuuksia kehitettiin. Hydrauliikan tuotto oli kasvatettu 84 litraan ja nostovoima kahdella apusylinterillä 5420 kiloon. Sähkönostolaite oli nyt vakiovaruste. Pyöräkoko oli kasvatettu 38 tuumaan (joissakin maissa lisävaruste). Voa, neliveto ja tasauspyörästöjen lukot kytkettiin sähköhydraulisesti. Ohjaamoa oli uusittu merkittävästi ja se tunnettiin nyt nimellä Deluxe VisionView. Ilmanvaihto hoitui nyt kahden tuulettimen avulla. Ilmastointi ja ilmaistuin olivat Suomessa lisävarusteita. Melutasoksi ilmoitettiin 74 dB.
Vuonna 2013 T5-mallistoon tuli Electro Command -versio, jonka 4-portaisella pikavaihteella varustettu vaihteisto oli samankaltainen kuin T6-sarjassa. Kahden suurimman alueen välinen aluevaihto tehtiin sähköisesti napilla. Samalla pikavaihde kytkeytyi sopivalle välitykselle. Akseliväli oli muita malleja pitempi ja taka-akseli järeämpi. Neliveto ja tasauspyörästön lukot kytkeytyivät haluttaessa pois 15 km/h nopeudessa. EC-malleissa oli Suomessa vakiona ilmastointi, ilmaistuin ja perävaunun jarruventtiili. Deluxe-mallissa oli lisäksi etupainot, etulokasuojat, hydraulisesti taakse liukuva vetokoukku, ohjaamon jousitus, premium-istuin lämmityksellä ja moottorin kierrosautomatiikka.
Vuodelle 2017 tulivat urearuiskutuksella varustetut EC-mallit. Moottoreissa oli hieman entistä enemmän vääntöä.
Tallenna
| Malli | New Holland T5.95 | New Holland T5.105 | New Holland T5.115 | New Holland T5.95 EC | New Holland T5.105 EC | New Holland T5.115 EC | New Holland T5.100 EC | New Holland T5.110 EC | New Holland T5.120 EC |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Merkkinimi | New Holland | New Holland | New Holland | New Holland | New Holland | New Holland | New Holland | New Holland | New Holland |
| Maahantuotu Suomeen | Kyllä | Ei | Kyllä | Kyllä | Ei | Kyllä | Kyllä | Kyllä | Kyllä |
| Vuodet | 2012-17 | 2012-17 | 2012-17 | 2013-16 | 2013-16 | 2013-16 | 2016- | 2016- | 2016- |
| Moottorin tyyppi | F5C | F5C | F5C | F5C | F5C | F5C | F5C | F5C | F5C |
| Sylinteriluku/Turbo/välijäähd. | 4TI | 4TI | 4TI | 4TI | 4TI | 4TI | 4TI | 4TI | 4TI |
| Iskutilavuus cm3 | 3400 | 3400 | 3400 | 3400 | 3400 | 3400 | 3400 | 3400 | 3400 |
| Syl. halk. x iskun pituus mm | 99×110 | 99×110 | 99×110 | 99×110 | 99×110 | 99×110 | 99×110 | 99×110 | 99×110 |
| Nimellisteho hv/kierr. ISO | 99/2300 | 107/2300 | 114/2300 | 99/2300 | 107/2300 | 114/2300 | 99/2300 | 107/2300 | 117/2300 |
| Vääntö Nm/kierr. ISO | 407/1500 | 444/1500 | 461/1500 | 407/1500 | 444/1500 | 461/1500 | 430/1500 | 468/1500 | 491/1500 |
| Vaihteita | 20+20 (24+24) | 20+20 (24+24) | 20+20 (24+24) | 16+16 | 16+16 | 16+16 | 16+16 | 16+16 | 16+16 |
| Synkronoituja | 20+20 (24+24) | 20+20 (24+24) | 20+20 (24+24) | 16+16 | 16+16 | 16+16 | 16+16 | 16+16 | 16+16 |
| Pikavaihde | (hydr,) | (hydr,) | (hydr.) | 4-port. | 4-port. | 4-port. | 4-port. | 4-port. | 4-port. |
| Suunnanvaihtaja | hydr. | hydr. | hydr. | hydr. | hydr. | hydr. | hydr. | hydr. | hydr. |
| Nopeudet nimellisk. | 0,27-40 (1,8-40) | 0,27-40 (1,8-40) | 0,27-40 (1,8-40) | 2,8-40 | 2,8-40 | 2,8-40 | 2,7-40 | 2,7-40 | 2,7-40 |
| Hydrauliikan tuotto l/min | 84 (65) | 84 (65) | 84 (65) | 84 (65) | 84 (65) | 84 (65) | 84 (65) | 84 (65) | 84 (65) |
| Hydrauliikan paine bar | 198 | 198 | 198 | 198 | 198 | 198 | 198 | 198 | 198 |
| Nostolaitehydrauliikka | sähk. | sähk. | sähk. | sähk. | sähk. | sähk. | sähk. | sähk. | sähk. |
| Nostovoima kg | 5420 | 5420 | 5420 | 5420 | 5420 | 5420 | 5420 | 5420 | 5420 |
| Voiman ulosotto | 540/1000 | 540/ 1000 | 540/750/ 1000 | 540/750/1000 | 540/750/1000 | 540/750/ 1000 | 540/750/1000 | 540/750/1000 | 540/750/ 1000 |
| Jarrut | öljyk. levy | öljyk. levy | öljyk. levy | öljyk. levy | öljyk. levy | öljyk. levy | öljyk. levy | öljyk. levy | öljyk. levy |
| Ohjaus | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. |
| Kääntöymp. halk. m neliveto | 8.08 | 8.08 | 8.08 | 8.08 | 8.08 | 8.08 | 8.08 | 8.08 | 8.08 |
| Eturenkaat neliveto | 14.9R24 | 14.9R24 | 14.9R24 | 14.9R24 | 14.9R24 | 14.9R24 | 14.9R24 | 14.9R24 | 14.9R24 |
| Takarenkaat neliveto | 16.9R38 | 16.9R38 | 16.9R38 | 16.9R38 | 16.9R38 | 16.9R38 | 16.9R38 | 16.9R38 | 16.9R38 |
| Paino kg neliveto | 4250 | 4250 | 4250 | 4250 | 4250 | 4250 | 4550 | 4550 | 4550 |
| Korkeus cm | 266 | 266 | 266 | 266 | 266 | 266 | 274 | 274 | 274 |
| Pituus cm (takaveto/neliveto) | 416 | 416 | 416 | 416 | 416 | 416 | 416 | 416 | 416 |
| Akseliväli cm (takaveto/neliveto) | 235 | 235 | 235 | 238 | 238 | 238 | 238 | 238 | 238 |
| Polttoainesäiliö l | 140 | 140 | 140 | 150 | 150 | 150 | 165+AB12 | 165+AB12 | 165+AB12 |
| Melutaso dB | 74 | 74 | 74 | 74 | 74 | 74 | 74 | 74 | 74 |
| Umpinainen ohjaamo | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
| Etuakselin lukko | hammasl. | hammasl. | hammasl. | hammasl. | hammasl. | hammasl. | hammasl. | hammasl. | hammasl. |
| Ryömintävaihteisto | x (-) | x (-) | x (-) | lisäv. | lisäv. | lisäv. | lisäv. | lisäv. | lisäv. |
| Ilmajousitettu istuin | - | - | - | x | x | x | x | x | x |
| Ilmastointi | - | - | - | x | x | x | x | x | x |
- Valmistajan muita koneita
- Uusimmat artikkelit






