Pöman osastolla oli esillä takalevy, jossa on järeät runko-osat ja hydraulisia säätöjä, joilla runkoa saadaan kallistettua ja levyä käännettyä. Lisäksi levyssä oli vakiovarusteena mukana tulevat piikit, joilla tien pintakerrosta voidaan pehmittää tarvittaessa hieman syvemmältä. (SN)
Junkkarin HJ170-hakkuri hakettaa maksimissaan 17-senttistä puuta. Hakkurin G-versio kiinnitetään traktorin nostolaitteisiin, kuvan Mob-versio on asennettu auton perävaunualustalle ja se saa voimansa omasta 35-hevosvoimaisesta dieselmoottorista ja hydrauliyksiköstä. Euroopassa kysyntää tämän tyyppisille laitteille on erityisesti kaupunkien runsailla puistoalueilla, joissa traktorilla ajaminen ei ole aina suotavaa. (TV)
Agritechnicassa esiteltiin Rivakan uutta traktorikäyttöistä Greenmaker G10 -valssimyllyä. Tehontarve myllyssä on noin 200 hevosvoimaa ja tuntitehossa päästään viljasta riippuen 20-40 tonniin. Valssien halkaisija on 350 milliä ja pituus metrin. Myllyissä käytetään Junkkarin hapottimia ja aisan molemmilla puolilla on happoa varten paikat 200 litran tynnyreille. Suppiloon mahtuu kerralla noin neljä kuutiota viljaa. (JuL)
Lelyn Storm P 300 -tarkkuussilppurin noukkimen leveyttä on kasvatettu 2,2 metriin ja voimansiirron akseleita on vahvistettu. Torvea voidaan kääntää hydraulisesti 280 astetta. Profi-mallissa on vakiona sähköinen metallintunnistin, joka pysäyttää syöttörullat välittömästi metallia havaittuaan. Silppuri soveltuu myös maissisäilörehun korjuuseen, kun se varustetaan maissipäällä. (JuL)
Kiinalaisessa Zoomlion ZS1354 -traktorissa käytetään Deutzin 6-litraista ja 6-sylinteristä moottoria. Myös malliston muotokielessä on havaittavissa yhteyksiä Deutziin. Vaihteistona traktorissa on 32-portainen powershift, ulosotossa on neljä nopeutta. (TV)
Tsekkiläinen Bednar valmistaa kylvö- ja muokkauskoneita. Fenix FN 3000 L on kolmirivinen kultivaattori, jonka valmistaja lupaa toimivan kevyestä kultivoinnista aina 35 sentin syvyyteen tapahtuvaan muokkaukseen asti. Syvälle tapahtuvan muokkauksen pitäisi onnistua, sillä piikin kärjen ja 100x100 millin putkesta valmistetun rungon välinen etäisyys on 80 cm. (TV)
Hydracin osastolla esiteltiin rytmikkään musiikin säestyksellä tekniikkaa traktorin etukuormaimen kiinnitykseen. Autolock-järjestelmällä kuormaimen kiinnityksen ja irrotuksen luvataan sujuvan 10 sekunnissa traktorin ohjaamosta poistumatta. Myös etukuormaimen seisontatuet taittuvat hydraulisesti. (JuL)
Litium-ioniakkuihin perustuva sähkövoimansiirto on ollut arkipäivää pienissä sähkötyökaluissa kuten ruuvinvääntimissä jo vuosia. Polttomoottorien korvaaminen akkusähköllä sen sijaan ei ole yleistynyt kovin nopeasti. Husqvarna esitteli Agritechnicassa akkukäyttöisten työlaitteiden sarjaa, johon kuuluu ketjusahojen lisäksi muun muassa uusi 536 LiPT5-oksasaha ja 536 LiBX-lehtipuhallin. Oksasahan alumiininen teleskooppipuomi riittää 5,5 metrin korkeuteen asti. Lehtipuhaltimen selkärepuun sijoitetun akun kapasiteetin pitäisi riittää 8 tunnin työskentelyyn.
Multionen osastolla oli esillä Track-kuormaaja, jossa on yksivartinen kuormaaja ja nelipyöräohjaus. (SN)
PowerPac Baumachinen esitteli mielenkiintoisen oloisia sähköisiä pienkuljetuslaitteita. Kuvassa yksinkertainen yksipyörävetoinen kärry. Uutta tässä on se, että 500 W:n sähkömoottori on pyörän vanteen sisällä ja rengas tulee suoraan vetomoottoriin ilman mitään erillisiä rakenteita. Kahvoissa on etualalla nopeuden säätövipu ja takimmaisessa kahvassa jarru. Akkukotelo on putkirungon keskellä. Lisäksi tarjolla oli sähkökäyttöinen yhden henkilön kitkentävaunu, jossa työntekijä makaa mahallaan vaunun päällä. (SN)
Italialainen Erreppi esitteli moduulirakenteista puutarhatraktoria, jossa takaosan päälle voidaan vaihtaa erilaisia laitteita, kuten ruiskuja tai lavoja. Lisäksi koko takaosa voidaan vaihtaa ja sen tilalle laittaa vaikka jyrsin. (SN)
Puolalaisen Bargamin osastolla oli esillä etunostolaitteisiin tarkoitettu lisäpaino. Painoa oli 500 kiloa ja lisäksi siihen oli tehty työkalujen kuljetusta varten lokeroita. Tämäntyyppisiä ratkaisuja oli esillä runsaasti. (SN)
Polariksen maahantuojan osastolla oli kätevän oloinen nostin. Idea on yksinkertainen, lavan reunassa on kaari, jonka yläosassa olevan lenkin läpi kulkee vinssi, jossa on topparirengas. Siimassa oleva koukku laitetaan esimerkiksi kuvan osoittamalla tavalla tynnyrin korkin reiästä. Vedettäessä siimaa sisälle siinä oleva toppari alkaa kääntää kaarta ja nostaa kuorman lavalle. (SN)
Polttoainelaitteistaan tunnettu Cema esitteli saappaiden puhdistusyksikköään, jolla saadaan puhdistettua öljyiset tai muuten likaantuneet jalkineet nopeasti. (SN)