Ohjaustehostin tuli traktoreihin 1950-luvulla – vaikka tehostin helpotti kuljettajan työtä, ohjaustehostimen yleistyminen oli hidasta

Traktorit oli saatu 1950-luvun puoliväliin mennessä ominaisuuksiensa ja tekniikkansa puolesta hyvinkin käyttökelpoisiksi, mutta kuljettajan olosuhteissa oli vielä runsaasti parantamista. Ensimmäisenä otettiin työn alle ohjaus, jonka hydraulinen keventäminen oli melko yksinkertainen muutos. Moni asiakas piti kuitenkin tehostinta vielä pitkään turhana ja kalliina erikoisvarusteena.
Tilaajalle
Ennen hydraulisten tehostimien tulemista kaikki keinot ohjauksen keventämiseksi olivat mekaanisia. Kotimaisessa Takrassa oli suuriläpimittainen ohjauspyörä, tuplasti normaalia harvavälitteisempi simpukka, pitkät muotoillut olkavarret, sekä kapeat ja korkeat etupyörät, joiden ansiosta ohjaus oli kevyttä ilman tehostustakin.