Tela-Lanzin restaurointi osa 2: Lanz Raupenbulldogin entisöinti jatkui kokoamisella, kunnostuksella sekä puuttuvien osien metsästämisellä
Lanz Raupenbulldogin osat on inventoitu ja etsitty puuttuvia palikoita ympäri Eurooppaa. Telamalliin ei sen harvinaisuuden takia saa läheskään kaikkea, jotakin on pitänyt tehdä ja teettää mittatilaustyönä. Kallein osakokonaisuus olivat telat, jotka tulivat Belgiasta asti. Mitään ylivoimaisia hankaluuksia ei muinoisen tehovetäjän kokoamisessa ollut
Tilaajalle
Osaston luetuimmat
- Vuosimallin 1958 Vanaja heräsi pitkästä unesta – kuorma-auton entisöinti tehtiin materiaaleja ja työtä säästämättä
- Karstulasta löytyy vielä alkuperäisellä Comprex-ahtimella varustettu Valmet 1203 – ahdin tarjoaa vääntöä mukavasti jo pienillä kierroksilla
- Scanian nollasarjan kuorma-autot olivat aikanaan kestäviä ja haluttuja kuorma-autoja – tällainen on hienosti entisöity Scania LBS110 Tammelasta
- DT-75 -neuvostotelakone äestää Hämeessä – traktori käynnistyy bensalla, mutta jatkaa matkaa dieselillä
- Husqvarna 242 on 80-luvun moottorisahamalli, johon muita sahoja verrataan edelleen – nämä seikat tekevät sahasta klassikon
- Vanaja on osa suomalaisen kuorma-autoilun historiaa – kahden vuosikymmenen aikana valmistettiin lähes 7500 Vanajaa
- Valmet 2005 -traktori tehtiin Ruotsissa Volvon osista – laatu ei ollut Volvo-miesten ylistämää tasoa