Ronski itämaasturi GAZ 66 - hirvein ajettavako?

GAZ 66 ei ole kovin virtaviivainen, siinä ei ole viihtyisää ohjaamoa, sen ajaminen ei ole helppoa, eikä varsinkaan kevyttä. Todella ankarissa olosuhteissa karu itämaasturi jättäisi kuitenkin jälkeensä suurimman osan muista maastoautoista, eivätkä mahdolliset remontitkaan olisi ylivoimainen este. Melkoiseen kulutukseen on GAZ-matkailijan varauduttava, sillä V8 ei litralla pitkään pörise.
Tilaajalle
GAZ 66 on venäläinen maastokuorma-auto, jota tehtiin Gorkin autotehtaalla vuosina 1964–99 vajaat miljoona kappaletta. Se oli tarkoitettu armeijakäyttöön, mutta hieman köyhemmin varusteltu siviilimallikin oli saatavilla. SA hankki vuosina 1972–89 reilut 400 GAZia, joita käytettiin maastokuljetuksissa, sekä kuvan viestijärjestelmäkonttien alustoina.