Case 430-1030








Casen 30-sarjan aloitti 6,6-litraisella kuutosella varustettu 930 vuonna 1959. Seuraavana vuonna seurasivat 4-sylinteriset mallit. 430:ssa oli 2,4-litrainen bensa- tai 3,1-litrainen dieselmoottori, 530:ssa 2,6-litrainen bensa- tai 3,1-litrainen dieselmoottori. 630:n diesel oli samankokoinen kuin pienemmissä malleissa, 730:n tilavuus oli 4,4 litraa ja 830:n 4,9 litraa. Kaikkia malleja 930:aa lukuun ottamatta sai myös bensakoneella ja 730-930:aa nestekaasumoottorilla. Pienet dieselit mainittiin virallisten testien mukaan markkinoiden taloudellisimmiksi.
Perusvaihteisto pienissä malleissa oli 4+1. Seuraava mahdollisuus oli 8+8 Shuttle, jossa peruutusnopeudet olivat 25 % nopeampia kuin vastaava eteenpäin vievä vaihde. Tripl-Range -vaihteistossa nopeuksia oli 12+3. Tässä versiossa maantienopeus oli 530:ssa 22 km/h:n sijasta peräti 36 km/h. Isommat mallit olivat hitaampia. 730:ssa ja 830:ssa perusvaihteisto oli 8+2 ja 930:ssa vaihteita oli 6+2.
Koneiden painossa on harppaus 2100-kiloisesta 630:sta 2800-kiloiseen 730:aan. 730:sta ylöspäin oli saatavana Case-O-Matic -vääntömomentinmuunnin, joka mahdollisti kaikkien vaihteiden valitsemisen ilman kytkintä. Järjestelmän ensimmäinen versio oli esitelty vuonna 1956.
Vuonna 1962 esiteltiin 930 Comfort King, jossa oli Case-O-Maticissa käsikytkimen sijasta jalkakytkin ja polttoainesäiliö oli siirretty taakse. Vuonna 1964 esiteltiin Draft-O-Matic -painonsiirtojärjestelmä, joka perustui vetovarsitunnusteluun.
Vuonna 1966 esiteltiin malliston huipulle ensimmäinen yli 100 hv:n 2-pyörävetoinen Case eli 1030 Comfort King. Siihen oli saatavana ulkonäöltään samankaltainen ohjaamo kuin myöhempiin Agri King -malleihin. Vaihteisto oli 8-nopeuksinen ja voa:n nopeus oli vain 1000 r/min.
| Malli | Case 430 Diesel | Case 530 Diesel | Case 630 Diesel | Case 730 Diesel | Case 830 Diesel | Case 930 Diesel | Case 1030 Diesel |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Merkkinimi | Case | Case | Case | Case | Case | Case | Case |
| Maahantuotu Suomeen | Ei | Ei | Ei | Ei | Ei | Ei | Ei |
| Vuodet | 1960-69 | 1960-69 | 1960-69 | 1960-69 | 1960-69 | 1959-69 | 1966-69 |
| Sylinteriluku/Turbo/välijäähd. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 6 | 6 |
| Iskutilavuus cm3 | 3087 | 3087 | 3087 | 4380 | 4927 | 6570 | 7390 |
| Syl. halk. x iskun pituus mm | 96,8×104,8 | 96,8×104,8 | 96,8×104,8 | 104,8×127 | 111,13×127 | 104,8×127 | 111,1×127 |
| Nimellisteho hv/kierr. DIN | 34PTO/? | 48PTO/1900 | 54PTO/2250 | 58PTO/1900 | 83SAE/1900 | 89PTO/1800 | 102PTO/1800 |
| Vaihteita | 4+1/8+8/12+3 | 4+1/8+8/12+3 | 4+1/8+8/12+3 | 8+2/16+4 | 8+2/16+4 | 6+1 | 8+2 |
| Suunnanvaihtaja | -/mek./- | -/mek./- | -/mek./- | - | - | - | - |
| Nopeudet nimellisk. | 4,0-19,2/ 2,4-31,9 | 4,5-21,6/ 2,7-36,0 | 4,3-20,9/ 2,9-22,0 | 1,5-24,4 | 2,4-25,3/ 1,5-25 | 4,0-21,9 | 3,2-26,1 |
| Nostolaitehydrauliikka | mek. | mek. | mek. | mek. | mek. | mek. | mek. |
| Voiman ulosotto | 540 | 540 | 540 | 540/1000 | 540 | 540 | 1000 |
| Jarrut | kuivat levyj. | kuivat levyj. | kuivat levyj. | kuivat levyj. | kuivat levyj. | kuivat levyj. | kuivat levyj. |
| Ohjaus | mek./tehost. | mek./tehost. | mek./tehost. | mek./tehost. | mek./tehost. | tehost. | tehost. |
| Eturenkaat takaveto | 6.00-16 | 6.00-16 | 6.00-16 | 6.00-16 | 7.50-16 | 7.50-18 | 7.50-18 |
| Takarenkaat takaveto | 12.4-24 | 12.4-28 | 12.4-28 | 12.4-28 | 15.5-38 | 16.9-34 | 15.5-38 |
| Paino kg takaveto | (1418) | (1513) | (2086) | (2800) | (3148) | (4014) | (4234) |
| Korkeus cm | (128) | (140) | - | (167) | (167) | (163) | (182) |
| Pituus cm (takaveto/neliveto) | 331 | 331 | - | 364 | 388 | 358 | 419 |
| Akseliväli cm (takaveto/neliveto) | 191 | 191 | - | 234 | 234 | 213 | 276 |
| Polttoainesäiliö l | 49 | 83 | 83 | 83 | 88 | 114 | 182 |
| Pikavaihde | - | - | -/hydr. | -/hydr. | -/hydr. | - | hydr. |
| Kääntöymp. halk. m takaveto | - | - | 6.6 | - | - | 8.7 | 8.45 |
| Hydrauliikan tuotto l/min | - | - | - | 59 | - | - | 45 |
| Moottorin tyyppi | - | - | - | - | A301D | - | A451 |
| Umpinainen ohjaamo | - | - | - | - | - | - | (x) |
- Valmistajan muita koneita
- Uusimmat artikkelit






