Hihnapyörä pysyi traktorin tärkeimpänä varusteena aina 1950-luvulle asti – takahinapyöriä oli valinnaisvarusteissa vielä 70-luvun lopulla

Uudella takavetoisella, nostolaitteettomalla ja ohjaamottomalla yli 100 hevosvoiman traktorilla olisi nykyään olematon kysyntä, vaikka siinä olisi huippumoderni moottori ja voimansiirto. Hihnapyörätön traktori olisi vielä 1950-luvulla ollut yhtä hankala myytävä. Maataloudessa riitti jos minkälaista pyöritettävää, puimakonetta, kuivuria, kotitarvemyllyä, sirkkeliä, heinälietsoa ja seiväslaikkaa. Akkujen pettäessä siivapyörää voitiin käyttää starttinakin.
Tilaajalle
Kaikkien aikojen ensimmäinen traktori rakennettiin puimakoneen pyörittämistä ja siirtämistä varten. Hankalakäyttöisiin höyrytraktoreihin ja niiden sytyttämiin tulipaloihin kyllästynyt John Froelich sai 1-sylinterisestä "van Duzen"- polttomoottorista ja 4-pyöräisestä alustasta kootun traktorinsa valmiiksi v.1892. Froelichin traktorista kehittyi sittemmin Waterloo Boy, josta tuli 1920-luvun alussa John Deere.