Moottoriaura oli entisajan erikoiskone kyntöä varten — erityisesti saksalaiset erikoistuivat eurooppalaisista konevalmistajista moottoriaurojen valmistukseen

Kyntäminen on edelleen raskaimpia ja työläimpiä viljelytoimia, niinpä konevoiman soveltaminen aloitettiin juuri siitä. Muutamat eurooppalaiset valmistajat kehittivät innolla pelkästään kyntämiseen soveltuneita moottoriauroja, mutta melko pian ne väistyivät monipuolisempien traktoreiden tieltä.
Tilaajalle
Ruotsalainen Avance-moottoriaura toimi myös muissa vetotehtävissä sekä paikallisena voimakoneena. Kiinteitä 3-siipisiä auroja hallittiin mekaanisella nostolaitteella. Kivien varalta jokaisessa terässä oli kytkimen irrottava laukaisulaite. Avancea tehtiin vuosina 1913-21 yhteensä 1056 kpl. Suomeen tuotiin varmuudella 3 konetta.