Siirry pääsisältöön
Siirry hakuun
Sulje mainos
Sulje mainos
Tilaa
Hae
Valikko
Etusivu
Konedata
Maatalous
Metsä
Maarakennus
Weteraani
Lehdet
Osastot
Etusivu
Ajoneuvot ja ympäristö
Huolto ja tekniikka
Lukijan idea
Maarakennus
Maatalous
Metsä
Pääkirjoitus
Uutiset
Weteraani
Yritykset ja tapahtumat
Lehdet
Koneviesti
Palvelut
Konedata
Ota yhteyttä
Tilaa Koneviesti
Asiakaspalvelu
Jätä ilmoitus
Tilaa uutiskirje
Lähetä uutisvinkki
Lähetä palautetta
Lähetä oikaisupyyntö
Toimituksen yhteystiedot
Mediamyynnin yhteystiedot
Siirry sivupalkkiin
Siirry alaosaan
Vanha kone tarvitsee kunnostuksen lisäksi jatkuvaa hoivaa – weteraanikoneen säilyttäminen
Vanhojen koneiden harrastajia löytyy kaikilta mantereilta. Suuria vuosittain toistuvia, jopa ylikansallisia tapahtumia, on paljon.
Tilaajalle
Jaa
Weteraani
|
Koneet ja kulkuneuvot
22.6.2010
16:00
Pekka Havukainen
Artikkelin aiheet
Harrastajat
Raudan valu
Kiteen kaupunki
museot
sukupolvet
Sorvit
Maitotila
tuotantotila
Tehtaat ja teollisuus (Yleistä)
Keski-Karjalan seutukunta
Metallien valu
Suomi (Valtio)
maatilat
museot
näyttelyt sekä historiallisten paikkojen ja rakennusten suojelu
Elämänkaari
arkisto
Jaa
Osaston luetuimmat
1
Traktorit
|
1980-luvulla rynni uusia traktorimerkkejä vilkkaille markkinoille – sähköisistä toiminnoista saatiin jo esimakua
Tilaajalle
2
Traktorit
|
Isot eurooppalaiset voimatraktorit 60 vuoden takaa – yksi neljästä oli tekniikan puolesta selkeästi muita edellä
Tilaajalle
3
Traktorit
|
Massey-Ferguson 3000 -sarja toi elektroniikan osaksi traktorin perustekniikkaa – ulkoisesti mallit eivät juuri erottuneet aiemmista malleista
4
Koneet ja kulkuneuvot
|
Kontiolahdella säilyneestä Marshall-moottorista löytyy dieseltekniikkaa sadan vuoden takaa – näin museoharvinaisuus herätettiin henkiin talkoovoimin
Tilaajalle
5
Traktorit
|
Belarus MTZ-920 -traktori tarjosi vanhaa tekniikkaa uusissa kuorissa – suora etuakseli mahdollisti suuremman pyöräkoon
6
Traktorit
|
Löytyykö liiteristäsi traktoriaarre? Nämä traktorit ovat Suomessa superharvinaisia
Tilaajalle
7
Traktorit
|
John Deere AR -traktorissa kytkin oli hihnapyörän sisässä – merkin tuonnit Suomeen katkesivat Talvisotaan
Tilaajalle