Siirry pääsisältöönSiirry hakuun
Siirry sivupalkkiinSiirry alaosaan

Moottorisahan laakeriremontti – osat halvemmat kuin työ

Pienkoneiden laakerikorjaukset ovat vähentyneet samaa tahtia metsureiden kanssa. Näyttää kuitenkin siltä, että remontit lisääntyvät aina, kun ajat huononevat. Suutarikin huomasi, että pelkkä lamasta puhuminen täytti hänen hyllynsä korjattavilla kengillä ja laukuilla. Pienkonehuollossa taitaa käydä samalla tavalla. Kampiakselin laakerit, tiivistesarja ja akselitiivisteet eivät paljoa maksa.
Tilaajalle
Merkkihuollossa runko halkaistaan kuvan erikoistyökalulla, joka T-ruuvia kiertämällä pakottaa lohkot erilleen. Laakerit jäävät puolikkaisiin paikoilleen. Ne napautetaanlämmityksen jälkeen irti holkilla. Jos erikoistyökalua ei ole käytettävissä, lohkoja lämmitetään molemmin puolin, ja naputellaan akselin päähän lyömällä puoliskot erilleen. Ennen vasarointia akselinpää on suojattava.l