Nykyaikaisen pyöräkuormaimen äiti Wagner Scoopmobile

Scoopmobile -pyöräkuormain on nykyihmisille mitä todennäköisimmin täysin tuntematon. Monet tämän päivän koneet ovat kuitenkin paljosta velkaa alkuaikojen Scoopmobile-pyöräkuormaimille. Eräät oleelliset nykyisin kuormauskoneissa käytetyt tekniset ratkaisut ovat peräisin varhaisista Scoopmobileista, esimerkiksi runko-ohjaus.
Tilaajalle
Kolmipyöräinen Model H oli Scoopmobilen menestynein malli. Koneen omapaino on 4 600–4 800 kg. Moottori on Chryslerin valmistama suora 6-sylinterinen bensiinimoottori. Aluksi koneissa oli nestekytkin, mutta jo 1950-luvun alussa saataville tuli momentinmuunnin. Viimeinen kolmipyöräinen Scoopmobile valmistettiin vuonna 1989. Suomessa tänne 1950-luvulla tuotuja kolmipyöräisiä koneita on vielä jäljellä pari kappaletta.