1930-luvulla matalapaineiset kumipyörät veivät traktorikehityksen uusille urille – Suomessa kumipyörätraktori oli ensi kertaa esillä vuonna 1936 Hollolan maatalousnäyttelyssä

Traktoriin on tullut jokaisella vuosikymmenellä jotakin uutta, joka on edesauttanut sen kehitystä alkeellisesta muokkauskoneiden vetäjästä monipuoliseksi työkoneeksi. Eräs merkittävimmistä uutuuksista oli 1930-luvun alussa käyttöön otetut matalapaineiset kumirenkaat.
Tilaajalle
Umpikumirenkailla rautapyörätraktorista saatiin tieliikennekelpoinen, mutta pitoa riitti vain kovalla alustalla ja kuivissa olosuhteissa. Umpikumipyörät otettiin käyttöön maantielokomobiileissä jo 1870-luvulla, kaupunki- ja maantiekuljetuksiin valjastetuissa traktoreissa niitä alettiin hyödyntää ensimmäisen maailmansodan jälkeen. Kuvassa Massey-Harriksen edeltäjä Wallis 12–20 vuodelta 1928.