Traktorikauppiaan neljä vuosikymmentä, osa 2: Markkinoinnin aika alkaa

Markkinoiden yllättäen kasvettua liikkeet tarvitsivat lisää työvoimaa, erityisesti kenttämyyjiä. Perustiedot oli itse hankittava. Tuotekohtainen perehtyminen ei ollut kovin vaikeaa saatavissa olevien koneiden vähälukuisuuden takia. Kaupanteon kuviotkaan K-kauppiaiden kanssa eivät olleet kovin monimutkaisia.
Tilaajalle
Syksyllä 1960 tehty sopimus tiputti pois Porscheksi muuttuneen Allgaierin ja Zetorin, joka siirtyi Hankkijan tytäryhtiölle Farmer Oy:lle. OTK otti Porschen, mutta ilosta tuli lyhytaikainen, kun traktorin valmistus loppui 1962. Monien muidenkin traktorimerkkien itsenäinen elämä päättyi 1960-luvulla. Kato koetteli varsinkin saksalaisia merkkejä. Porchen lisäksi muita kadonneita olivat Fahr, Hanomag ja M.A.N.