Allis-Chalmers 160

Allis-Chalmers lopetti pienimpien malliensa valmistuksen ja etsi 1960-luvun lopussa ratkaisua 40 hv teholuokkaan monen eurooppalaisen traktorinvalmistajan kanssa. Renaultin kanssa päästiin sopimukseen ja One-Sixty tuli markkinoille vuonna 1969. Renault 56 varustettiin Renaultin käyttämän MWM:n sijasta Perkins 3.152:lla. Etuakseli vaihdettiin Alliksen omaan, hydrostaattisella ohjauksella varustettuun. Keulalle sovitettiin mallin 170 konepelti ja takapyöriksi otettiin Alliksen säädettävät Power-Shiftit. Vakiona oli 10+2 -vaihteisto ja kaksoiskytkin. Myöhemmin tarjottiin myös Basic-mallia, jossa oli 6+1 -vaihteisto, Renaultin etuakseli ilman ohjaustehostinta ja tasauspyörästön lukko oli karsittu pois. Vuonna 1972 ulkoasua uudistettiin muun Allis-malliston mukaisesti ja mallimerkintä muuttui muotoon 160.
Vuosina 1973-74 myytiin pieni määrä uudistettua mallia 6040. Sen ulkonäkö oli uudempaa 7000-sarjaa mukaileva ja tekniikkaan oli tehty monia pieniä parannuksia.
| Malli | Allis-Chalmers One-Sixty |
|---|---|
| Merkkinimi | Allis-Chalmers |
| Maahantuotu Suomeen | Ei |
| Vuodet | 1969-73 |
| Moottorin tyyppi | Perkins AD 3.152 |
| Sylinteriluku/Turbo/välijäähd. | 3 |
| Iskutilavuus cm3 | 2500 |
| Syl. halk. x iskun pituus mm | 91,1×127 |
| Nimellisteho hv/kierr. VOA | 40,4/2000 |
| Vaihteita | 10+2/6+1 |
| Synkronoituja | 2 |
| Nopeudet nimellisk. | 1,0-24,9/ 3,9-24,8 |
| Hydrauliikan tuotto l/min | 25 |
| Hydrauliikan paine bar | 159 |
| Nostolaitehydrauliikka | mek. |
| Nostovoima kg | 2000 |
| Voiman ulosotto | 540 |
| Jarrut | rumpuj. |
| Ohjaus | hydrost. |
| Eturenkaat takaveto | 6.00-16 |
| Takarenkaat takaveto | 13.6-28 |
| Paino kg takaveto | (1927) |
| Korkeus cm | (160) |
| Pituus cm (takaveto/neliveto) | 365 |
| Akseliväli cm (takaveto/neliveto) | 193 |
| Polttoainesäiliö l | 51 |
| Ryömintävaihteisto | x |
- Valmistajan muita koneita
- Uusimmat artikkelit






