Siirry pääsisältöönSiirry hakuun
Siirry sivupalkkiinSiirry alaosaan

Uutta Avantilta

Sähkö-Avantista on nyt myös litiumioniakulla varustettu versio E6. Tässä koneessa on merkittävästi pidempi työskentelyaika kuin lyijyakuilla varustetussa mallissa. Akkukapasiteetti on lähes 300 Ah, mikä riittää keskimäärin kuuden tunnin ajeluun. Lisäenergiaa voi ottaa normaalista pistorasiasta. (JL)
Sähkö-Avantista on nyt myös litiumioniakulla varustettu versio E6. Tässä koneessa on merkittävästi pidempi työskentelyaika kuin lyijyakuilla varustetussa mallissa. Akkukapasiteetti on lähes 300 Ah, mikä riittää keskimäärin kuuden tunnin ajeluun. Lisäenergiaa voi ottaa normaalista pistorasiasta. (JL) 
Avantin uusi kallistaja mahdollistaa jopa 90 ateen kulman. Näin suurta kallistusta on toivottu, jotta työlaitteen voisi kääntää täysin pystyyn ovesta ajettaessa. Etulevyn asentoa vaihtamalla voi valita 45 asteen kallistuksen kahteen suuntaan tai yhdelle sivulle 90 astetta. (JL)
Avantin uusi kallistaja mahdollistaa jopa 90 ateen kulman. Näin suurta kallistusta on toivottu, jotta työlaitteen voisi kääntää täysin pystyyn ovesta ajettaessa. Etulevyn asentoa vaihtamalla voi valita 45 asteen kallistuksen kahteen suuntaan tai yhdelle sivulle 90 astetta. (JL) 
Avant 755i on Avant 760i:n ja Avant 750 väliin sijoittuva uusi malli. Tässä kuormaimessa on samaa kuin isommassa 760i-mallissa, kuten samanlainen Kohler-moottori ja yhteneväiset ulkomitat. Eroa on pyörien koossa ja esimerkiksi nopeusalueita on 755i-mallissa vain yksi, jolloin huippunopeudeksi jää 17 km/h. Ominaisuuksista tinkiminen on mahdollistanut edullisemman myyntihinnan. (JL)
Avant 755i on Avant 760i:n ja Avant 750 väliin sijoittuva uusi malli. Tässä kuormaimessa on samaa kuin isommassa 760i-mallissa, kuten samanlainen Kohler-moottori ja yhteneväiset ulkomitat. Eroa on pyörien koossa ja esimerkiksi nopeusalueita on 755i-mallissa vain yksi, jolloin huippunopeudeksi jää 17 km/h. Ominaisuuksista tinkiminen on mahdollistanut edullisemman myyntihinnan. (JL) 

Avant Tecnon osastolla päästiin ihailemaan sähkökuormaimen uusinta versiota nimeltä E6. Tämä poikkeaa aikaisemmin Bauma-messuilla ensi kertaa esitellystä E5-mallista siinä, että kutonen saa voimansa noin 300 Ah:n litumioniakuista tavallisten lyijyakkujen sijaan. Litiumioniakut mahdollistavat noin 6 h työskentelyajan verrattuna lyijyakullisen koneen kahteen tuntiin. Kuormaimessa on erilliset sähkömoottorit ajo- ja työhydrauliikalle. Ensin mainitun teho on 6 kW ja jälkimmäisen 2 kW. Työhydrauliikan tuotto on 30 l/min, mikä riittää esimerkiksi Avantin pienen iskuvasaran tarpeisiin.

Sähkötoiminen kone on hyvä ratkaisu työskenneltäessä kotieläinrakennuksissa savuttomuuden sekä äänettömyyden ansiosta. Niiden odotetaan olevan myös kiinnostava vaihtoehto nestekaasukäyttöisille koneille sisäpurkutöissä. Sähkökuormaimen lisäksi Avantilla oli Okrassa esillä uudenlainen kallistuva liitin sekä uusi konemalli Avant 755.

J ussi Laukkanen