Kvernelandin paluuaurat

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
TTS-kuljetusratkaisu, jossa työntövarsi irrotetaan tieajoa varten
TTS-kuljetusratkaisu, jossa työntövarsi irrotetaan tieajoa varten Kuva: Tuomas Anttila

Kverneland esittelee 2300S, 3300S ja 3400S paluuaurat. Käytännössä i-Plough 2500S Isobus -mallin ratkaisuja yhdistetään nyt muihinkin malleihin. Aero-ojaksen putkiprofiili on etureunasta leveämpi kuin takaa. Ojaksessa on Kvernelandin mukaan vähemmän hitsaussaumoja edelliseen malliin verrattuna, mikä vähentää ojaksen painoa. Ojaskorkeus on noussut 10 sentillä 80 senttiin. Jousilehtiä voidaan lisätä ja vähentää pikakiinnityksellä ulkopuolelta, ja esiaurojen säätö on nyt keskitetty.

Lisävarusteena on TTS-kuljetusratkaisu, jossa työntövarsi irrotetaan tieajoa varten, ja aura kulkee perhosasennossa oman jäykän tukipyöränsä varassa. Käännöksissä vetokarttu niveltyy sivusuunnassa ja aura kääntyy kuin vaunu. Lisävarusteena on hydraulinen tukipyörä muistisylinterillä, jolla auran takapää voidaan laskea erikseen kyntösyvyyteen tasaisen päisteen aikaansaamiseksi. Käännettäessä auraa paluuvakoon tukipyörä ei käänny rungon mukana. Maahantuoja Agritek.