
Kvernelandin paluuaurat
Kverneland esittelee 2300S, 3300S ja 3400S paluuaurat. Käytännössä i-Plough 2500S Isobus -mallin ratkaisuja yhdistetään nyt muihinkin malleihin. Aero-ojaksen putkiprofiili on etureunasta leveämpi kuin takaa. Ojaksessa on Kvernelandin mukaan vähemmän hitsaussaumoja edelliseen malliin verrattuna, mikä vähentää ojaksen painoa. Ojaskorkeus on noussut 10 sentillä 80 senttiin. Jousilehtiä voidaan lisätä ja vähentää pikakiinnityksellä ulkopuolelta, ja esiaurojen säätö on nyt keskitetty.
Lisävarusteena on TTS-kuljetusratkaisu, jossa työntövarsi irrotetaan tieajoa varten, ja aura kulkee perhosasennossa oman jäykän tukipyöränsä varassa. Käännöksissä vetokarttu niveltyy sivusuunnassa ja aura kääntyy kuin vaunu. Lisävarusteena on hydraulinen tukipyörä muistisylinterillä, jolla auran takapää voidaan laskea erikseen kyntösyvyyteen tasaisen päisteen aikaansaamiseksi. Käännettäessä auraa paluuvakoon tukipyörä ei käänny rungon mukana. Maahantuoja Agritek.
Osaston luetuimmat
- Valtran Suolahden tehtaalla tuotantoa kehitetään portaittain, jotta tuotantomääriä saadaan kasvatettua – yhden traktorin valmistusaika on noin kahdeksan tuntia
- Maxpossa oli laitteita moneen tarkoitukseen – lisää Maxpo-uutuuksia esittelyssä
- Video: Antti Linna kertoo, miten moottoritekniikka on kehittynyt turboahtimen ja päästörajoitusten myötä – ”Dieselmoottoria tullaan hyödyntämään vielä pitkään tulevaisuudessa”
- Seinäjoella toimiva HC Petersen Finland Oy toimittaa Zetor- ja Deutz-traktoreiden varaosa Pohjoismaihin – varaosavarastossa osia myös yli 70-vuotiaisiin traktoreihin
- Kymen Linjaraivauksella on raivauskäytössään monipuolista konekalustoa – yrityksen omistaman välineistön merkitys korostuu haasteellisissa kohteissa
- Sleipner Finland Oy – 500 tonnia kumipyörille
- Huonon kesän hyviä koneita - Masinistikesä 2017