New Hollandin myyntipäällikkö SPACE 2022 -näyttelyssä: ”Tulevaisuus on kaasussa” – seuraavana tutkitaan kaasun käyttöä pyöräkuormaimissa ja sadonkorjuukoneissa

”Koronan aikana kysyntä pysyi meillä hyvänä. Maanviljelijänhän pitää hoitaa tilaansa oli korona tai ei.”
Myyntipäällikkö Stéphane Botet, New Holland France
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

”Kun korona-aalto vaimeni, kysyntä kasvoi New Hollandillakin, mutta sitten tuli sota, joka sekoitti kaiken”, kertoo heinä- ja sadonkorjuukoneiden myyntipäällikkö Stéphane Botet CNH Industrialilta.

”Ukraina ja sen ympäristövaltiot ovat olleet meille erittäin vahva markkina-alue. Nyt lähes kaikki on jäissä. Sota on vaikuttanut meillä myös joidenkin varaosien saantiin. Normaaliin ei olla vielä täysin palattu, mutta olemme löytäneet ratkaisuja tilanteen purkamiseksi.”

”Kysyntä on kovaa. Olemme nyt Ranskan ykkösiä kolmessa tuotesegmentissä, mm. isoissa paalaimissa. Olemme silti pystyneet toimittamaan tilaukset normaalin aikataulun mukaan. Tosin traktoreiden toimitusajoissa on huonompi tilanne, niiden toimitusaika on noin 12 kuukautta. Vuoden kuluttua olemme toivottavasti palanneet normaaliin tilanteeseen.”

Botet kertoi myös, että Ranskassa osa maatalousyrittäjistä on ongelmissa, sillä 600 viljelijää on joutunut odottamaan myöhässä olevia koneitaan jo yli vuoden.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

”Olemme kehittämässä uusia kaasukäyttöisiä laitteita. Metaanilla toimivan T6.180-traktorimme jälkeen aiomme seuraavaksi tutkia kaasun sopivuutta pyöräkuormaimissa sekä sadonkorjuukoneissa.”

”Mielestämme metaanin tuotanto nykyisellä tavalla ei kuitenkaan ole hyvä ratkaisu, kaasusta tulee liian kallista. Ranskan valtion pitäisi miettiä jotain muuta ratkaisua, ettemme tekisi samaa virhettä kuin Saksa.”