Dieselillä pyörivä Hesselman-moottori – ensimmäisenä moottorin otti käyttöönsä Allis-Chalmers telamalleissaan
Jonas Hesselman kehitti 1920-luvulla bensa- ja dieselmoottorin risteytyksen, jossa piti olla kummankin moottorityypin edut yhdistettynä halpaan hintaan. Hesselman-moottorin käyttökustannukset olivat alhaiset, mutta ominaisuuksiltaan se jäi kauaksi uuden ajan dieseleistä.
Tilaajalle

Osaston luetuimmat
- Belarus Progress 825 oli eniten myyty Belarus-malli – traktori tarjosi pelloille ronskia neuvostovoimaa17.5.2021
- Nimi merkin takana: Henry Ford kasvoi farmarin pojasta maatalouden ja kuljetusten koneellistamisen isäksi — Ford oli pätevä, mutta omalaatuinen teollisuusmies15.7.
- Massey-Ferguson 165 -traktori tarjosi modernin konepellin maskilla sekä parannellun ohjaamon – ominaisuuksiensa puolesta 165 sopi hyvin Suomen oloihin26.4.2012
- Porsche Junior oli saksalainen minitraktori, jossa oli ison traktorin varusteet – malli ei juuri suomalaisia kiinnostanut, vaikka tekniikka oli kunnossa3.6.
- Pennasen veljesten tilalla Belarus on ollut valitseva traktorimerkki jo 40 vuotta – kiuruveteläistä Belarus-viljelyä17.5.2021 Tilaajalle
- Elonkorjuu siirtyi hitaasti koneaikaan — sirpin ja puimurin väliin mahtui monta kehitysvaihetta9.8.2017
- Vanhan ajan "kesävehkeet" kuntoon – näillä toimenpiteillä vanhatkin maatalouskoneet saadaan uudenveroisiksi24.6.2021