Schlüter Super-Trac 1300-1900




Profi-Tracien rinnalle esiteltiin vuonna 1980 Super-Tracit. Olennaisin ero oli se, että takapyörät eivät enää olleet ohjaavia. Erot Super-mallistoon olivat siis aikaisempaa pienempiä. Lähinnä akseliväli oli pidempi, ohjaamo suurempi ja etupyörät yhtä suuret kuin takapyörät. Kääntöympyrä oli luonnollisesti Profi-Traceja suurempi.
Alle 200-hevosvoimaiset Super-Tracit olivat aluksi 1300 ja 1600. Näistä ahtamaton 1300 jäi harvinaiseksi. 1600 sen sijaan oli Super-Trac -malliston suosituin versio. Vuonna 1987 esiteltiin välijäähdyttimellä varustettu Super-Trac 1800. Seuraavana vuonna esitellyt 1700 ja 1900 oli enimmäkseen varustettu LS-vaihteistolla, jossa kaikki 24+12 vaihdetta voitiin vaihtaa kytkinpoljinta käyttämättä. Aikaisemmin vaihteistona oli ollut 12+5 turbiinikytkimellä varustettuna.
Profi-Traceihin verrattuna Super-Tracit olivat selvästi halvempia ja niiden hintataso oli hieman MB Tracien alapuolella.
| Malli | Schlüter Super-Trac 1300 VL | Schlüter Super-Trac 1600 TVL | Schlüter Super-Trac 1600 TVL | Schlüter Super-Trac 1700 TVL (LS) | Schlüter Super-Trac 1800 TVL | Schlüter Super-Trac 1900 TVL (LS) | Schlüter Super Tronic-Trac 1900 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Merkkinimi | Schlüter | Schlüter | Schlüter | Schlüter | Schlüter | Schlüter | Schlüter |
| Maahantuotu Suomeen | Ei | Ei | Ei | Ei | Ei | Ei | Ei |
| Vuodet | 1981-82 | 1981-82 | 1982-88 | 1988-92 | 1987 | 1988-92 | 1987-89 |
| Moottorin tyyppi | SDM 112 W 6 | SDMT 112 W 6 | SDMT 112 W 6 | SDMT 112 W 6 | SDMT 112 W 6 LLK | SDMT 112 W 6 LLK | SDMT 112 W 6 LLK |
| Sylinteriluku/Turbo/välijäähd. | 6 | 6T | 6T | 6T | 6TI | 6TI | 6TI |
| Iskutilavuus cm3 | 7389 | 7389 | 7389 | 7389 | 7389 | 7389 | 7389 |
| Syl. halk. x iskun pituus mm | 112×125 | 112×125 | 112×125 | 112×125 | 112×125 | 112×125 | 112×125 |
| Nimellisteho hv/kierr. DIN | 130/2000 | 160/2000 | 165/2000 | 165/2000 | 185/2000 | 185/2000 | 185/2000 |
| Vääntö Nm/kierr. DIN | 510/1300 | 618/1300 | 673/1300 | 690/1300 | 775/1300 | 755-790/1400 | 755/1400 |
| Vaihteita | 12+5 | 12+5 | 12+5 | 12+5/24+12 | 12+5 | 12+5/24+12 | 16+14 |
| Synkronoituja | 12+5 | 12+5 | 12+5 | 12+5/24+12 | 12+5 | 12+5/24+12 | 16+14 |
| Nopeudet nimellisk. | 3,2-40,0 | 3,2-40,0 | 3,2-40,0 | 2,0-40,4 | 2,7-40,0 | 1,7-35,0 | 2,6-29,9 |
| Maksiminopeus km/h | 32/40 | 32/40 | 32/40/50 | 40/50 | - | - | - |
| Hydrauliikan tuotto l/min | 46 | 46 | 46 | 49/51 | 51 | 49/51 | 51 |
| Nostolaitehydrauliikka | mek. | mek. | mek. | mek. | mek. | mek. | kuivat levyj. |
| Nostovoima kg | 6200/7200 | 6200/7200 | 6200/8400 | 6200/8400 | 6200/8400 | 6200/8400 | 8400 |
| Voiman ulosotto | 540/1000 | 540/1000 | 540/1000 | 540/1000 | 540/1000 | 540/1000 | 540/1000 |
| Jarrut | rumpuj. | rumpuj. | rumpuj. | rumpuj. | rumpuj. | rumpuj. | rumpuj. |
| Ohjaus | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. |
| Kääntöymp. halk. m neliveto | 11,0 jarrulla | 11,0 jarrulla | 11,0 jarrulla | 11,0 jarrulla | 11,0 jarrulla | 11,0 jarrulla | 12,4 jarrulla |
| Eturenkaat neliveto | 18.4R38 | 18.4R38 | 18.4R38 | 18.4R38 | 20.8R38 | 20.8R38 | 20.8R38 |
| Takarenkaat neliveto | 18.4R38 | 18.4R38 | 18.4R38 | 18.4R38 | 20.8R38 | 20.8R38 | 20.8R38 |
| Paino kg neliveto | 6800 | 7200 | 7200/7400 | 7400 | 7600 | 7600 | 8400 |
| Korkeus cm | 319 | 319 | 319/327 | 327 | 327 | 327 | 323 |
| Pituus cm (takaveto/neliveto) | 566 | 566 | 566 | 575 | 566 | 575 | 581 |
| Akseliväli cm (takaveto/neliveto) | 295 | 295 | 295 | 304 | 295 | 304 | 290 |
| Polttoainesäiliö l | 310 | 310 | 310 | 310 | 310 | 310 | 450 |
| Melutaso dB | 82 | 82 | 82 | 82 | - | 82 | - |
| Umpinainen ohjaamo | x | x | x | x | x | x | x |
| Etuakselin lukko | kitkaj. | kitkaj. | kitkaj. | kitkaj. | kitkaj. | kitkaj. | kitkaj. |
| Ryömintävaihteisto | lisäv. | lisäv. | lisäv. | lisäv. | lisäv. | lisäv. | lisäv. |
| Pikavaihde | - | - | lisäv. | lisäv./hydr. | - | lisäv./hydr. | hydr. |
| Suunnanvaihtaja | - | - | - | - | - | - | hydr. |
- Valmistajan muita koneita
- Uusimmat artikkelit






