Minneapolis-Moline BF/BG

Minneapolis-Moline osti Averyn vuonna 1951. Tehtaalla oli tuotannossa édellisvuonna esitelty malli Avery R, jonka Minneapolis-Moline nimesi BF:ksi, koska heillä jo oli oma malli nimeltä R. Väri vaihdettiin keltaiseksi, mutta muita suurempia muutoksia ei tehty. Moottori oli 2,2-litrainen Hercules-bensakone ja vaihteita oli neljä. BFS oli varustettu yhdellä etupyörällä, BFD kahdella, BTW leveällä etuakselilla ja BFH korkealla maavaralla.
Harvinaisempi pikkuveli oli Avery V, joka oli vuonna 1952 Minneapolis-Moline -sarjassa. Seuraavalle vuodelle se nimettiin BG:ksi ja käyttöön otettiin sama isompi moottori ja nelivaihteinen vaihteisto kuin BF:ssä. BG oli aina leveällä etukselilla varustetttu ns. Utility-malli. Nostolaitetta näihin malleihin ei saanut.
| Malli | Minneapolis-Moline BFD | Minneapolis-Moline BFW | Minneapolis-Moline BG |
|---|---|---|---|
| Merkkinimi | Minneapolis-Moline | Minneapolis-Moline | Minneapolis-Moline |
| Maahantuotu Suomeen | Ei | Ei | Ei |
| Vuodet | 1952-53 | 1952-53 | 1953-55 |
| Moottorin tyyppi | Hercules IXB3 | Hercules IXB3 | Hercules 1X3SL |
| Sylinteriluku/Turbo/välijäähd. | 4 | 4 | 4 |
| Iskutilavuus cm3 | 2175 | 2175 | 2175 |
| Syl. halk. x iskun pituus mm | 82,6×101,6 | 82,6×101,6 | 82,6×101,6 |
| Nimellisteho hv/kierr. SAE | 30/1800 | 30/1800 | 30/1800 |
| Vaihteita | 4+1 | 4+1 | 4+1 |
| Nopeudet nimellisk. | 3,9-20,9 | 3,9-20,9 | 3,7-20,1 |
| Voiman ulosotto | (562) | (562) | (559) |
| Jarrut | pantaj. | pantaj. | pantaj. |
| Ohjaus | mek. | mek. | mek. |
| Kääntöymp. halk. m takaveto | 4.67 | 5.49 | 5.03 |
| Eturenkaat takaveto | 5.00-15 | 5.00-15 | 5.00-15 |
| Takarenkaat takaveto | 10-28 | 10-28 | 11-24 |
| Paino kg takaveto | (1313) | (1313) | (1306) |
| Korkeus cm | (149) | (150) | - |
| Pituus cm (takaveto/neliveto) | 295 | 302 | 279 |
| Akseliväli cm (takaveto/neliveto) | 201 | 207 | 190 |
| Polttoainesäiliö l | 45 | 45 | 45 |
- Valmistajan muita koneita
- Uusimmat artikkelit






