
Fendtin uusi strategiaansa ja luopuu Tigo-noukinvaunujen valmistuksesta – yhteistyö Strautmannin kanssa alkaa
Fendtin yhteistyökumppani noukinvaunuissa on Strautmann, jonka vaunuja Fendt myy. Tigo-noukinvaunun tuotanto ajetaan alas.
Tigo-noukinvaunujen markkina ei ole ollut riittävä ja tuotanto ajetaan alas. Suomessa on kymmenkunta Tigo-noukinvaunua. Kuva: Seppo PenttiFendt lopettaa Tigo-noukinvaunujen tuotannon Wolfenbüttelin tehtaalla vuoden 2025 toisella puoliskolla. AGCO varmistaa Tigo-mallisarjan varaosien toimituksen olemassa olevalle konekannalle lakisääteisten vaatimusten mukaisesti.
Ensisijainen Fendt-kumppani kuormausvaunujen tuoteryhmään on Strautmann. Fendt-merkkisiä noukinvaunuja ei uutena ainakaan hetkeen nähdä, kun Strautmann-merkki näkyy vaunuissa. Yhteistyötä tehdään olemassa olevat myyntiverkostot huomioiden eli Suomessa NHK-keskus ja AGCO myyvät molemmat Strautmannia.
Strautmann tarjoaa vuoden 2025 satokaudelle uutta kuormausvaunumallia, Magnon 11:sta. Magnon 11:n teoreettinen silppupituus on 22 mm.
Strautmann Magnon 11 on tehtaan uusin noukinvaunu, jossa teoreettinen silpunpituus on 22 milliä. Koneviesti tutustui vaunuun kesällä 2024 Karstulassa, jossa oli Suomen ensimmäinen Magnon 11-noukinvaunu. Vastaisuudessa näitä myy myös AGCO Suomi Oy. Kuva: Seppo PenttiJoko sinulle tulee Koneviestin uutiskirje? Tilaamalla maksuttoman uutiskirjeen saat noin kerran kuukaudessa sähköpostiisi toimituksen valitsemia kiinnostavimpia juttuvinkkejä. Tilaa uutiskirje
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat


