
Toyota Proace -mallisto laajenee uuteen kokoluokkaan – samalla Hilux saa sähköisen voimalinjan
Toyota Proace -tuoteperhe kasvaa täysin uudella, HDV-segmenttiin sijoittuvalla Proace Max -pakettiautolla. Samalla muu mallisto uudistuu ja saa uutta sähköteknologiaa.
Toyota Professional -mallisto uudistuu kautta linjan täydentyen uudella kokoluokalla. Samalla myös Hilux-avolavaan tulee saataville sähköinen voimalinja. Tarkemmat tiedot malliston yksityiskohdista on luvattu julkistaa vielä kuluvan vuoden aikana Kuva: ValmistajaToyotan hyötyajoneuvomallisto uudistuu kautta linjan. Samalla mallisto täydentyy kauan spekuloidulla ja odotetulla HDV-segmentin Proace Max -pakettiautolla. Mielenkiintoinen uutinen on myös Hilux-avolava-auton saamasta ensimmäisestä sähköisestä voimalinjasta. Osana Toyotan moniteknologista strategiaa hiilineutraaliuden saavuttamiseksi tarjoaa Proace-tuoteperhe kaikista malleistaan myös lähipäästöttömän, täyssähköisen (BEV) vaihtoehdon. Voimalinjojen lisäksi tarjolle tulee uusimman sukupolven Toyota Safety Sense -teknologia, joka käsittää lukuisia aktiivisia turvallisuus- ja avustinjärjestelmiä. Proace-mallisto saa uuden ulkoilmeen sekä päivitetyn ohjaamon.
Toyota perheen uusin tulokas Proace Max
Uusin tulokas Toyota Professional -mallistoon on samalla suurin. Proace Max on saatavilla kahdella eri akselivälillä, kolmella koripituudella sekä kolmella korikorkeudella. Suurimman version kuormatilan tilavuus on luokkansa paras 17 m³. Takapariovet ovat täyskorkeat ja ne aukeavat täydet 270 astetta.
Proace-mallisto täydentyy nyt kaikkein suurimpaan, eli ns. 3,5-tonnin kokoluokkaa Proaace Maxin myötä. Tarjolle tulee niin umpipakettiautot ja alustaversiot sekä diesel- että täyssähköinen voimalinjat. Kuva: ValmistajaTäysin uusi Toyota Proace Max on saatavilla myös täyssähköisenä (BEV) mallina. Täyssähköisellä voimalinjalla varustetun version toimintamatka on enimmäillään 420 km (WLTP).
Umpipakettiautoversioiden lisäksi Proace Max -malli on saatavilla myös tikapuurungolla varustettuna alustaversiona, jolloin sitä voidaan jatkojalostaa eri päällirakennevaihtoehdoilla.
Valikoima laajenee varusteluiden myötä
Sekä Proace- että Proace City -umpipakettiautot ja henkilöautoversiot Proace Verso sekä Proace City Verso kokevat uudistuksia niin ulkonäössä kuin varustelussa tarjoten entistä laajemman valikoiman eri käyttötarpeisiin sopivia malleja osana Toyota Professional -hyötyajoneuvomallistoa.
Proace tarjoaa monipuoliset voimalinjavaihtoehdot, ja sen täyssähköinen versio tarjoaa aiempaa korkeamman, parhaimmillaan 350 km (WLTP) ajokantaman. Proacen kuormankantokyky on parhaimmillaan 6,6 m³ kuormatilan tilavuudella ja 1 400 kg -kantavuusluokalla. Henkilöautoversio Proace Verso tarjoaa tilaa enintään yhdeksälle hengelle.
Proace Cityn kuormakantokyky on 4,4 m³ kuormaustilavuus ja1 000 kg kantavuus luokkansa kärkipäässä. Viimeisin akkuteknologia parantaa Proace City EV -mallin WLTP-ajokantamaa 50 kilometrillä 330 kilometriin saakka. Proace City on aina kolmepaikkainen, ja henkilöautoversio Proace City Verso tarjoaa tilat enimmillään seitsemälle ihmiselle.
Hiluxiin sähköinen voimalinja
Toyota Professional -hyötyajoneuvomallisto laajenee myös Hiluxin uudella, sähköistetyllä voimalinjalla. Uusi, sähköistetty voimalinja ei tee kompromisseja, mitä tulee vetokykyyn tai kantavuuteen. Ne säilyvät ennallaan jarrullisen vetomassan ollessa 3 500 kg ja kantavuuden 1 000 kg -luokkaa. Tarkemmat tekniset tiedot julkaistaan vielä loppuvuoden kuluessa tyyppihyväksynnän jälkeen.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat


