
Toyota Proace -mallisto laajenee uuteen kokoluokkaan – samalla Hilux saa sähköisen voimalinjan

Toyotan hyötyajoneuvomallisto uudistuu kautta linjan. Samalla mallisto täydentyy kauan spekuloidulla ja odotetulla HDV-segmentin Proace Max -pakettiautolla. Mielenkiintoinen uutinen on myös Hilux-avolava-auton saamasta ensimmäisestä sähköisestä voimalinjasta. Osana Toyotan moniteknologista strategiaa hiilineutraaliuden saavuttamiseksi tarjoaa Proace-tuoteperhe kaikista malleistaan myös lähipäästöttömän, täyssähköisen (BEV) vaihtoehdon. Voimalinjojen lisäksi tarjolle tulee uusimman sukupolven Toyota Safety Sense -teknologia, joka käsittää lukuisia aktiivisia turvallisuus- ja avustinjärjestelmiä. Proace-mallisto saa uuden ulkoilmeen sekä päivitetyn ohjaamon.
Toyota perheen uusin tulokas Proace Max
Uusin tulokas Toyota Professional -mallistoon on samalla suurin. Proace Max on saatavilla kahdella eri akselivälillä, kolmella koripituudella sekä kolmella korikorkeudella. Suurimman version kuormatilan tilavuus on luokkansa paras 17 m³. Takapariovet ovat täyskorkeat ja ne aukeavat täydet 270 astetta.

Täysin uusi Toyota Proace Max on saatavilla myös täyssähköisenä (BEV) mallina. Täyssähköisellä voimalinjalla varustetun version toimintamatka on enimmäillään 420 km (WLTP).
Umpipakettiautoversioiden lisäksi Proace Max -malli on saatavilla myös tikapuurungolla varustettuna alustaversiona, jolloin sitä voidaan jatkojalostaa eri päällirakennevaihtoehdoilla.
Valikoima laajenee varusteluiden myötä
Sekä Proace- että Proace City -umpipakettiautot ja henkilöautoversiot Proace Verso sekä Proace City Verso kokevat uudistuksia niin ulkonäössä kuin varustelussa tarjoten entistä laajemman valikoiman eri käyttötarpeisiin sopivia malleja osana Toyota Professional -hyötyajoneuvomallistoa.
Proace tarjoaa monipuoliset voimalinjavaihtoehdot, ja sen täyssähköinen versio tarjoaa aiempaa korkeamman, parhaimmillaan 350 km (WLTP) ajokantaman. Proacen kuormankantokyky on parhaimmillaan 6,6 m³ kuormatilan tilavuudella ja 1 400 kg -kantavuusluokalla. Henkilöautoversio Proace Verso tarjoaa tilaa enintään yhdeksälle hengelle.
Proace Cityn kuormakantokyky on 4,4 m³ kuormaustilavuus ja1 000 kg kantavuus luokkansa kärkipäässä. Viimeisin akkuteknologia parantaa Proace City EV -mallin WLTP-ajokantamaa 50 kilometrillä 330 kilometriin saakka. Proace City on aina kolmepaikkainen, ja henkilöautoversio Proace City Verso tarjoaa tilat enimmillään seitsemälle ihmiselle.
Hiluxiin sähköinen voimalinja
Toyota Professional -hyötyajoneuvomallisto laajenee myös Hiluxin uudella, sähköistetyllä voimalinjalla. Uusi, sähköistetty voimalinja ei tee kompromisseja, mitä tulee vetokykyyn tai kantavuuteen. Ne säilyvät ennallaan jarrullisen vetomassan ollessa 3 500 kg ja kantavuuden 1 000 kg -luokkaa. Tarkemmat tekniset tiedot julkaistaan vielä loppuvuoden kuluessa tyyppihyväksynnän jälkeen.
Osaston luetuimmat
- Nelikymmenvuotiaasta traktorista maksettiin yli 245 000 euroa
- Citroën-hyötyajoneuvomallisto uuteen aikakauteen – uusia toimintoja ja päivitettyjä voimalinjoja
- EU-viljelijätukien tukitasoja ja ehtoja vahvistettu hakuvuodelle 2023 – tukitasoihin pudotuksia
- Karsitun energiapuurangan hinnat lähes samat kuin kuitupuun hinnat – hankintapuun kohdalla hinnat jo samalla tasolla
- Yamaha Motor Company vetäytyy moottorikelkkaliiketoiminnasta – 55 vuoden aikana yhtiö kehitti erityisesti moottoritekniikkaa
- Akkukäyttöinen Husqvarna Power Ascender -köysivinssi nostaa arboristin puiden latvoihin ja avustaa työvälineiden nostossa
- Husqvarnalta tulossa markkinoille kevyt takakahvallinen moottorisaha 540 XP mark III