Ivecon raskas täyssähkömallisto täydentyy rekkaveturilla
Iveco on esitellyt uuden S-eWayn, täyssähköisen rekkaveturin. Uusi malli on vastikään julkaistun S-eWay pitkän alustan jälkeen seuraava askel Ivecon sähköisten ajoneuvojen lanseerauksissa.
Uuden Iveco S-eWay rekkaveturin myynnin odotetaan alkavan vielä kuluvan syksyn aikana. Autossa on 603 kWh akkupaketti, 350 kW pikalataus, FPT Industrialin sähköakseli sekä ePTO sähköinen voimanulosottomahdollisuus. Lisäksi Iveco tarjoaa 10 vuoden tai 1,2 miljoonan kilometrin takuun. Kuva: ValmistajaS-eWay rekkaveturin toimintamatka on 600 kilometriä, siinä on 350 kW:n pikalataus sekä pohjoisiin sääolosuhteisiin optimoitu akuston latausjärjestelmä. S-eWay rekkaveturi on suunniteltu toimimaan -30–+45 asteen lämpötiloissa. Tämä on mahdollista termisesti optimoidun akkuhallintajärjestelmän ja kolmen LFP-akustopaketin ansiosta. Akustojen yhteenlaskettu kapasiteetti on 603 kWh, joka on 97 %:sti hyödynnettävissä. Pikalataus 20%:sta 80%:iin kestää 60 minuuttia, mikä mahdollistaa ajoneuvon joustavan käytön pitkien työ päivien ja tiukkojen aikataulujen puitteissa.
”S-eWay rekkaveturi osoittaa, että akkusähkö on realistinen ja luotettava vaihtoehto myös pitkien matkojen ja raskaiden kuljetusten tarpeisiin myös vaativassa pohjoismaisessa ilmastossamme. Sähköisten kuljetusratkaisujen kysyntä kasvaa vauhdilla. S-eWay rekkaveturi vastaa tähän kysyntään luokkansa pisimmällä toimintamatkalla ja ajomukavuudella,” Ivecon pohjoismaisen edustajan, Hedin Nordic Truckin tuote- ja markkinointijohtaja Kåre Neergaard kertoo
Yksi S-eWay rekkaveturin näkyvimmistä ominaisuuksista on sen pidennetty, aerodynaamisesti optimoitu keula, AeroCab. Se on 26 cm pidempi kuin perinteiset ohjaamoratkaisut, ja on suunniteltu täyttämään EU:n uusimmat aerodynaamista tehokkuutta koskevat vaatimukset. Muotoiluratkaisu parantaa sekä energiatehokkuutta että toimintamatkaa samalla mahdollistaen pidemmät ajoneuvoyhdistelmät ilman kompromisseja kääntösäteen osalta.
Ivecon uusi kuorma-auto pohjautuu valmistajan vakiintuneeseen S-Way-malliin. Se tarjoaa kuljettajalähtöistä mukavuutta, älykästä reittisuunnittelua sekä sisaryhtiö FPT Industrialin valmistaman sähköakselin (e-axel). Sähköinen akseli tuottaa jatkuvaa 480 kW tehoa suoraan vetopyörille ilman perinteisten voimansiirtojen energiahävikkiä.
Joko sinulle tulee Koneviestin uutiskirje? Tilaamalla maksuttoman uutiskirjeen saat noin kerran kuukaudessa sähköpostiisi toimituksen valitsemia kiinnostavimpia juttuvinkkejä. Tilaa uutiskirje
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat


