
IVECO on julkistanut strategisen yhteistyön Stellantis Pro Onen kanssa – yhteistyö avaa IVECOlle täysin uusia mahdollisuuksia
Sopimuksen myötä ajoneuvovalmistaja laajentaa mallistoaan kahdella uudella sähköisellä kuljetusajoneuvolla, joiden sallittu kokonaispaino tulee olemaan 2,8–3,1 tonnia sekä 3,5–4,25 tonnia.
Ivecon mallisto täydentyy Stellantis-yhteistyön myötä kahdella sähköisellä pakettiautolla. Tämä tarkoittaa, että Ivecon mallisto laajentuu kaikkein myydyimpään, eli tonniluokkaan. Kuvassa 75 kWh akkupaketin omaava Citroen e-Jumpy, jonka kokonaismassa on hiukan yli kolme tonnia. Kuva: Timo RintakoskiPerinteisesti IVECO on tunnettu Daily-mallistostaan. Dailyn runko tekee siitä käytännössä pienen kuorma-auton aina 7,5 tonnin kapasiteetteineen. Kaikki asiakkaat eivät kuitenkaan tarvitse Dailyn ominaisuuksia tai pienempiä kuljetusajoneuvoja. Siksi Stellantiksen kanssa kehitettävät uudet mallit antavat paremmat mahdollisuudet tarjota kattavia ratkaisuja suurille asiakkaille, joilla on monipuolisia ajoneuvotarpeita.
”Aiemmin meillä ei ollut vaihtoehtoja Dailylle. Nyt voimme tarjota asiakkaillemme koko skaalan pienistä kuljetusajoneuvoista raskaisiin kuorma-autoihin asti. Siksi odotan, että IVECOsta tulee entistä houkuttelevampi valinta sekä pienille yrityksille että suurasiakkaille, joilla on laajasti erikokoisia ajoneuvotarpeita,” sanoo Hedin Nordic Truckin tuote- ja markkinointipäällikkö Kåre Neergaard.
Uusien mallien nimet eivät ole vielä julkisia, mutta niiden lanseeraus on odotettavissa vuoden 2026 puolivälissä. Stellantis Pro One vastaa kuljetusajoneuvojen tuotannosta yhtiön tehtailla Italiassa, Puolassa ja Ranskassa. IVECO puolestaan hoitaa niiden jakelun.
Hedin Nordic Truck odottaa yhteistyön Stellantiksen kanssa vahvistavan merkittävästi yrityksen markkina-asemaa Pohjoismaissa lisääntyneen myyntivolyymin ja vakaamman kasvualustan myötä.
”Tämä on IVECOn merkittävin tuoteuudistus vuosikymmeneen. Se avaa meille täysin uusia mahdollisuuksia. Tavoitamme uusia asiakasryhmiä, koska voimme nyt tarjota huomattavasti laajemman malliston,” Kåre Neergaard painottaa. Kuva: Martin StampeJoko sinulle tulee Koneviestin uutiskirje? Tilaamalla maksuttoman uutiskirjeen saat noin kerran kuukaudessa sähköpostiisi toimituksen valitsemia kiinnostavimpia juttuvinkkejä. Tilaa uutiskirje
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat



