Uuden sukupolven Ford Rangeriin tulee varusteilla kuorrutettu Platinium-versio

Uusi Ranger Platinum on osa täysin uutta, uuden sukupolven Ranger-perhettä ja on maantieajoon suunnattujen mallien lippulaivatuote. Ranger Platinum asettuu mallistossa parhaiten varustellun Wildtrakin yläpuolelle. Wildtrakin osuus poistuvan Ranger-malliston myynnistä on ollut Euroopassa 60 prosenttia. Ranger Platinum on saatavana ainoastaan viisipaikkaisena ja double-cab -ohjaamolla.
Ranger Platinium on maantieajoon suunniteltujen mallien lippulaivatuote. Suorituskykyinen voimalinja mahdollistaa sekä tehokkaan kuorman kuljettamiseen että hinaukseen. Vetopaino on 3 500 kg ja kantavuutta on yli tonni.
Ranger Platinium on maantieajoon suunniteltujen mallien lippulaivatuote. Suorituskykyinen voimalinja mahdollistaa sekä tehokkaan kuorman kuljettamiseen että hinaukseen. Vetopaino on 3 500 kg ja kantavuutta on yli tonni. Kuva: Valmistaja
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Ulkoisesti Ranger Platinum erottuu muista Ranger-malleista muun muassa etusäleikön ja silkkikromiviimeisteltyjen yksityiskohtien ansiosta. Lisäksi mallissa on uudet 20 tuuman kevytmetallivanteet, joissa on korkeakiiltoiset Ebony-väriset viimeistelyt. Laadukkuutta lisäävät myös muun muassa pehmeästi sulkeutuva takaluukku, tummennetut ikkunat ja Rangerille tunnusomaiset matriisi-LED-ajovalot päiväajovaloineen. Vakiokattokaiteet korostavat auton monikäyttöisyyttä ja käytännöllisyyttä.

Enemmän varusteita

Kuljettajan ja etumatkustajan nahkaistuimissa on rei’itys ja laadukkaat pehmusteet, 10-suuntainen sähkösäätö, lämmitys- ja jäähdystystoiminnot sekä kontrastiompeleet. Ilmettä korostavat eläväpintaiset tummat vaahterapuupinnat sekä erityinen valaistus, joilla tavoitellaan rauhoittavaa tunnelmaa.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Ohjaamossa on kaksi 12 tuuman näyttöä; perinteiset ratin takana olevat mittarit korvaava täysin digitaalinen mittaristopaneeli ja pystysuuntainen kosketusnäyttö, jonka kautta käytetään Fordin SYNC 4A -tietoviihdejärjestelmää. Ranger Platinumissa on lisäksi vakiona kahdeksan kaiutinta sisältävä B&O-audiojärjestelmä ja mobiililaitteiden langaton lataus.

Ohjaamoailmettä hallitsevat sekä digitaalinen mittaristopaneeli että 12” pystysuuntainen kosketusnäyttö. Vaahterapuupinnat ja erityinen valaistus tuovat osansa Platiniumin ilmeeseen.
Ohjaamoailmettä hallitsevat sekä digitaalinen mittaristopaneeli että 12” pystysuuntainen kosketusnäyttö. Vaahterapuupinnat ja erityinen valaistus tuovat osansa Platiniumin ilmeeseen. Kuva: Valmistaja

Mallissa on vakiona FordPass Connect -modeemi, minkä ansiosta muun muassa auton useat moduulit voivat ottaa vastaan langattomia Ford Power-Up -ohjelmistopäivityksiä.

Ranger Wildtrakin kattavien kuljettajaa avustavien järjestelmien lisäksi Platinum-mallissa on vakiona myös aktiivinen pysäköintiavustin Park Out Assist -toiminnolla, kuolleen kulman varoitusjärjestelmä risteävän liikenteen varoituksella ja perävaunun tunnistusjärjestelmällä, kaistanvaihtovaroitus ja -apu sekä 360-asteinen kamera.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Aina V6-turbodieselillä varustettuna

Mallissa on Fordin 240 hevosvoimainen ja 600 Nm vääntävä 3,0 litran V6-turbodieselmoottori sekä uusi elektronisesti ohjattu jatkuva neliveto ja Fordin 10-vaihteinen automaattivaihteisto, joka vaihtaa vaihteet mukautuvasti. V6-turbodieselmoottori on käytössä myös Pohjois-Amerikassa myytävissä luksusmaastureissa ja F-150 -mallissa.

Ranger Platinum-mallin valmistus käynnistyy Fordin tehtailla Etelä-Afrikassa maaliskuun alussa. Ensimmäisten eurooppalaisten asiakkaiden odotetaan saavan autonsa loppukeväästä. Suomeen malli on odotettavissa vuoden 2023 jälkimmäisellä puoliskolla.