Koneviestin logo syntyi 60 vuotta sitten – suunnittelusta vastasi Erik Bruun, joka on yksi Suomen tunnetuimmista graafikoista

Vuonna 1958 Koneviestin nimilogo haluttiin modernisoida. Uusi logo tilattiin Erik Bruunilta, joka oli viisi vuotta aikaisemmin perustanut oman yrityksen. Uusi logo oli ensimmäistä kertaa Koneviestin numeron 18/1958 kannessa.
”Sain tehtäväksi suunnitella uuden nimen mukaisen logon – aikaa kestävän, silti modernin. 1950-luvun loppupuolella kursiivitekstillä muotoillut logot olivat suosittuja, kuten samoihin aikoihin suunnittelemani Kar-Airin logo. En tiennytkään että Koneviesti käyttää edelleen suunnittelemaani logoa. Onhan tuosta jo yli 60 vuotta, joten herättää kyllä ylpeyttä”.
Moneen kertaan palkittu ja arvostettu graafikko Bruun, 94, työskentelee edelleen graafisen suunnittelun parissa.
Uudistetun lehden kannessa nimilogo on yksivärinen. Näin se parhaalla tavalla erottuu taustastaan. Mustapunainen logo säilyy edelleen Koneviestin virallisena tunnuksena.
Osaston luetuimmat
- Sampo Rosenlew on valmistanut jo tuhat metsäkonetta – tuhannes kone lähtee työskentelemään Saksan jyrkkiin rinteisiin30.1.
- Husqvarnalta tulossa markkinoille kevyt takakahvallinen moottorisaha 540 XP mark III6.10.2022
- Uusi fosforiasetus voimaan – lannoituksen säätelyn kattavuus paranee19.1.
- Karsitun energiapuurangan kysyntä on nostanut alkuvuoden 2022 aikana keskimääräistä kuutiohintaa, mikä näkyy Luken tilastoissa.11.5.2022
- Kaivoskonevalmistaja Normet ostaa Marakon Oy:n19.1.
- Autokorjaamoalan ammattitapahtuma tekee paluun viiden vuoden tauolta – messut järjestetään Helsingissä lokakuussa30.1.
- Tilapäistä helpotusta polttoaineen hintoihin11.7.2022