Tela vai pyörä?
Tilaajalle

Pyöräalustainen kaivinkone ei ole mitenkään harvinainen asiakas lavettiauton kyydissä. Siinä vaiheessa, kun siirtyminen uuteen työkohteeseen edellyttää yli 20 kilometrin ajoa, on hyvä miettiä kaivinkoneella ajon järkevyyttä. Vaikka pyöräkone on toki tehty ajettavaksi, johtavat ajotunnit ennemmin tai myöhemmin ajovoimansiirron osien kulumiseen. Pyörien napavälitykset ja voimansiirron nivelet ovat yleensä ensimmäiseksi vaihtoon päätyviä osia.
Nosto- ja siirtolaitteiden valmistusKokemattomat kuljettajatHitsauslaitteetLevy- ja hitsausalaLiikuntavammatMuu yleiskäyttöön tarkoitettujen koneiden valmistusKoneiden ja laitteiden valmistusKuljettajat tieliikenteessäNosto- ja siirtolaitteetHuonot kuljettajat tieliikenteessämetalliteollisuusMetallien jalostus ja metallituotteiden valmistusvammaisetLiikennettä palveleva toimintaTieliikennevaaratarkisto
Lue lisää
Osaston luetuimmat
- Kuinka kaivinkoneen vaihtoarvo säilytetään? – Näillä vinkeillä pidät koneen arvoa yllä22.4.
- Järeä Åkerman H14 -kaivinkone soveltuu myös harrastekäyttöön – ”Hullun käsissä tämä on hirveä vehje”16.9.2021
- Video: 40 vuotta vanhalla Åkerman H14 -kaivinkoneella kaivaminen on Juhana Korhoselle lähes terapeuttinen kokemus – Korhonen kertoo, millaista harrastekoneella on työskennellä16.9.2021
- Paukutonta pilkkomista - Simplex-louhintapatruunat23.9.2015 Tilaajalle
- Maan tiivistäminen on tärkeä osa rakentamista - esittelyssä erilaiset tärylevyt eli tärylätkät14.5.2020 Tilaajalle
- Hydrema MX14 on pyöräalustainen kaivinkone suoraan tehtaalta8.11.2019 Tilaajalle
- Maxpo 2022 -kaivukoneuutuuksissa näkyy polttoainekulujen jahtaaminen ja käyttökustannukset – katso kuvat uusista koneista14:21 Tilaajalle