Landini Powermaster 180-230




Vuonna 2005 esitelty Landini Powermaster oli läheistä sukua McCormick XTX:lle. Moottorit olivat 6,7-litraisia 24-venttiilisiä Iveco NEF:ejä. Voimansiirto oli kehitetty McCormickin voimasiirrosta, jossa 4-portainen pikavaihde oli korvattu 8-portaisella. Autopowershift oli Landinissa vakiona eli maantieajoon oli pikavaihdeautomatiikka, aluevaihde oli sähköinen ja vaihteisto haki sopivimman pikavaihdeportaan aluevaihdetta vaihdettaessa. Suurin nopeus oli 50 km/h ja 40 km/h versio tehtiin kierroslukua rajoittamalla.
Nostovoimaa oli 11 tonnia ja hydrauliikan tuotto oli 130 l/min. Uutta nelipilarista ohjaamoa kutsuttiin Master Classiksi. Ohjaamon jousitus oli lisävaruste, etuakselin jousitus vakiovaruste. Hallintalaitekyynärnoja oli uutta Landinille. Ilmastointi oli automaattinen.
Vuoden 2008 mallistossa teholukemat yhtenäistettiin vastaavien McCormickien kanssa, ja mallinumerot pyöristettiin muiden Landinien tapaan teholukemia suuremmiksi.
| Malli | Landini Powermaster 180 | Landini Powermaster 200 | Landini Powermaster 220 | Landini Powermaster 190 | Landini Powermaster 210 | Landini Powermaster 230 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Merkkinimi | Landini | Landini | Landini | Landini | Landini | Landini |
| Maahantuotu Suomeen | Ei | Ei | Ei | Ei | Ei | Ei |
| Vuodet | 2005-07 | 2005-07 | 2005-07 | 2007-09 | 2007-09 | 2007-09 |
| Moottorin tyyppi | NEF CR TAA | NEF CR TAA | NEF CR TAA | NEF CR TAA | NEF CR TAA | NEF CR TAA |
| Sylinteriluku/Turbo/välijäähd. | 6TI | 6TI | 6TI | 6TI | 6TI | 6TI |
| Iskutilavuus cm3 | 6728 | 6728 | 6728 | 6728 | 6728 | 6728 |
| Syl. halk. x iskun pituus mm | 104×132 | 104×132 | 104×132 | 104×132 | 104×132 | 104×132 |
| Nimellisteho hv/kierr. ISO | 171(?)/2200 | 182(194)/2200 | 195(?)/2200 | 168(182)/2200 | 182(194)/2200 | 195(204)/2200 |
| Maksimiteho hv/kierr. ISO | 176(199)/2000 | 198(213)/2000 | 214(225)/1900 | 171(198)/2000 | 198(213)/2000 | 213(225)/1900 |
| Vääntö Nm/kierr. ISO | 765(800)/1400 | 800(850)/1400 | 850(949)/1400 | 747(800)/1400 | 800(850)/1400 | 850(950)/1400 |
| Vaihteita | 32+24 | 32+24 | 32+24 | 32+24 | 32+24 | 32+24 |
| Synkronoituja | 32+24 | 32+24 | 32+24 | 32+24 | 32+24 | 32+24 |
| Pikavaihde | 8-port. | 8-port. | 8-port. | 8-port. | 8-port. | 8-port. |
| Suunnanvaihtaja | hydr. | hydr. | hydr. | hydr. | hydr. | hydr. |
| Nopeudet nimellisk. | 1,8-49,8 | 1,8-49,8 | 1,8-49,8 | 1,8-49,8 | 1,8-49,8 | 1,8-49,8 |
| Maksiminopeus km/h | 43 (50) | 43 (50) | 43 (50) | 43 (50) | 43 (50) | 43 (50) |
| Hydrauliikan tuotto l/min | 130 | 130 | 130 | 129 (163) | 129 (163) | 129 (163) |
| Hydrauliikan paine bar | 208 | 208 | 208 | 208 | 208 | 208 |
| Nostolaitehydrauliikka | sähk. | sähk. | sähk. | sähk. | sähk. | sähk. |
| Nostovoima kg | 10900 | 10900 | 10900 | 10900 | 10900 | 10900 |
| Voiman ulosotto | 540/1000 | 540/1000 | 540/1000 | 540/1000 | 540/1000 | 540/1000 |
| Jarrut | öljyk. levyj. | öljyk. levyj. | öljyk. levyj. | öljyk. levyj. | öljyk. levyj. | öljyk. levyj. |
| Ohjaus | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. |
| Kääntöymp. halk. m neliveto | 10.8 | 10.8 | 10.8 | 10.8 | 10.8 | 10.8 |
| Eturenkaat neliveto | 480/70R30 | 480/70R30 | 480/70R30 | 480/70R30 | 480/70R30 | 480/70R30 |
| Takarenkaat neliveto | 20.8R42 | 20.8R42 | 20.8R42 | 20.8R42 | 20.8R42 | 20.8R42 |
| Paino kg neliveto | 7250 | 7250 | 7250 | 7250 | 7250 | 7250 |
| Korkeus cm | 303 | 301 | 301 | 303 | 301 | 301 |
| Pituus cm (takaveto/neliveto) | 530 | 530 | 530 | 530 | 530 | 530 |
| Akseliväli cm (takaveto/neliveto) | 288 | 288 | 288 | 288 | 288 | 288 |
| Polttoainesäiliö l | 350 | 350 | 350 | 350 | 350 | 350 |
| Melutaso dB | 72 | 72 | 72 | 72 | 72 | 72 |
| Umpinainen ohjaamo | x | x | x | x | x | x |
| Etuakselin lukko | kitkaj. | kitkaj. | kitkaj. | kitkaj. | kitkaj. | kitkaj. |
| Tasausp. lukkoautomatiikka | x | x | x | x | x | x |
| Ilmajousitettu istuin | x | x | x | x | x | x |
| Ilmastointi | x | x | x | x | x | x |
| Ryömintävaihteisto | lisäv. | lisäv. | lisäv. | lisäv. | lisäv. | lisäv. |
- Valmistajan muita koneita
- Uusimmat artikkelit






