McCormick International B250-B414




Vuoteen 1955 asti Britannian International-tehtaat valmistivat vain suuria, Farmalleihin perustuvia traktoreita. Tuolloin esiteltiin pieni McCormick International B250, joka valmistettiin Bradfordissa entisellä Jowett-autotehtaalla. Pohjaa suunnittelulle oli haettu nyt Saksan IH:n DGD 4-mallista. B250:n moottorina oli petrolimoottoriin perustuva 2,4-litrainen apukammiodiesel teholtaan 30 hv. Vaihteita oli 5+1. Aikanaan edistyksellistä tekniikkaa olivat levyjarrut, tasauspyörästön lukko ja kytkimestä riippumaton hydrauliikka.
Vuonna 1958 esiteltiin B275, jossa oli 8+2 vaihdetta ja moottorin teho oli nostettu 35 hevosvoimaan. Se oli aluksi B250:aa paremmin varustettu, mutta vanhan mallin poistuttua myynnistä renkaita pienennettiin ja varustelusta karsittiin mm. työvalo ja virtalukko. Vuodesta 1960 lähtien sai lisävarusteena 1000 r/min voa:n.
Edelleen kehitetty malli samasta perusrakenteesta oli vuonna 1961 esitelty 40-hevosvoimainen B414. Sen ulkonäköä oli piristetty vaaleilla koristeilla. B275:n hydrauliikka oli varsin alkeellinen ja se oli varustettu jouseen perustuvalla painonsiirtojärjestelmällä. B414:n Vary Touch -hydrauliikassa oli normaali työntövarsitunnustelu ja muut vastaavat toiminnot kuin kilpailevien merkkien hydrauliikassa. Petrolimoottorista muunnetun dieselin kannentiivisteongelmat alkoivat tehon noustua muodostua akuuteiksi.
| Malli | McCormick International B250 | McCormick International B275 | McCormick International B414 | McCormick International B414 Super |
|---|---|---|---|---|
| Merkkinimi | McCormick International | McCormick International | McCormick International | McCormick International |
| Maahantuotu Suomeen | Kyllä | Kyllä | Kyllä | Kyllä |
| Vuodet | 1955-60 | 1958-66 | 1961-65 | 1965-66 |
| Moottorin tyyppi | BD-144 | BD-144A | BD-154 | BD-154 |
| Sylinteriluku/Turbo/välijäähd. | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Iskutilavuus cm3 | 2360 | 2360 | 2520 | 2520 |
| Syl. halk. x iskun pituus mm | 85,7×101,6 | 85,7×101,6 | 88,9×101,6 | 88,9×101,6 |
| Nimellisteho hv/kierr. DIN | 30SAE/1750 | 35SAE/1900 | 40SAE/2000 | 43SAE/2000 |
| Vääntö Nm/kierr. DIN | 142/1600 | 149/1300 | 156/1300 | 156/1300 |
| Vaihteita | 5+1 | 8+2 | 8+2 | 8+2 |
| Nopeudet nimellisk. | 2,9-19,1 | 2,7-24,5 | 2,5-26,3 | 2,5-26,3 |
| Maksiminopeus km/h | 22 | 26 | 27 | 27 |
| Hydrauliikan tuotto l/min | 22 | 22/27 | 22/27 | 28.5 |
| Hydrauliikan paine bar | 140 | 140/155 | 155 | 155 |
| Nostolaitehydrauliikka | mek. | mek. | mek. | mek. |
| Nostovoima kg | 1030 | 1032 | 1169 | 1169 |
| Voiman ulosotto | 540 | 540 | 540 | 540 |
| Jarrut | kuivat levyj. | kuivat levyj. | kuivat levyj. | kuivat levyj. |
| Ohjaus | mek. | mek. | mek. | mek. |
| Kääntöymp. halk. m takaveto | 6.8 | 6.7 | 6.36 | 6.36 |
| Eturenkaat takaveto | 5,50-16 | 6,00-16 | 6,00-16 | 6,00-16 |
| Takarenkaat takaveto | 12,4/11-28 | 12,4/11-28 | 13,6/12-28 | 13,6/12-28 |
| Paino kg takaveto | (1550) | (1570) | (1660) | (1660) |
| Korkeus cm | (127) | (127) | (131) | (131) |
| Pituus cm (takaveto/neliveto) | 284 | 284 | 291 | 291 |
| Akseliväli cm (takaveto/neliveto) | 188 | 188 | 194 | 194 |
| Polttoainesäiliö l | 38.6 | 38,6/48 | 48 | 48 |
- Valmistajan muita koneita
- Uusimmat artikkelit






