International 454-674








Syksyllä 1970 esiteltiin Doncasterin tehtaan uudet mallit 3-sylinterinen 454 ja 4-sylinterinen 574. Uudistusta tehtiin kerralla niin paljon, että paljolti samoilla eväillä päästiin 90-luvulle saakka.
Traktorien merkki oli nyt pelkästään International ja maski oli uuden IH-tyylin mukainen. Moottorit olivat aikaisempien esikammiodieseleiden sijasta saksalaisia suorasuihkutusdieseleitä. Vaihteita oli 8+4 ja vaihteisto oli täysin synkronoitu. Lisävarusteena oli hydraulinen Torque Amplifier -pikavaihde, jota ei kuitenkaan tuotu Suomeen. Vaihdevivut oli sijoitettu englantilaisittain kuljettajan vasemmalle puolelle. Kytkinlevy oli halkaisijaltaan 11″ ja varustettu keraamisilla pinnoilla.
Ohjaus oli hydrostaattinen. Levyjarrut olivat nyt öljykylpyiset. Voimanotolla oli erillinen, hydraulinen kytkin. Hydrauliikan tuotto oli 45 l/min. Polttoainesäiliö oli sijoitettu taakse. Uutta olivat myös riippupolkimet. Ohjaamo oli Suomessa ensimmäisen kuvan Sekurasta ja toisen kuvan Victor-ohjaamosta poiketen ensimmäisissä traktoreissa Siro ja myöhemmin Turla.
Vuonna 1971 näitä traktoreita alettiin valmistaa myös hydrostaattisella voimansiirrolla varustettuina. Rakenne oli sama kuin IH:n amerikkalaisissa hydro-malleissa.
Vuonna 1972 esiteltiin 474, joka pääosin noudatteli 574:n tekniikkaa, mutta tehoa oli vain 60 hv. Se korvattiin vuonna 1974 Perkinsin moottorilla varustetulla 475:llä. Vuonna 1973 esiteltiin tehokkain versio, 674. Siinä oli 72 hv ja suurempi hydrauliikan tuotto. 674:n nopeus oli aluksi huomattavasti hitaampi kuin muiden, varsin ripeiden mallien, mutta nostettiin myöhemmin 33 km/h:iin. Myöhemmissä malleissa oli ajovoimanotto. Vuonna 1976 ohjaamo vaihtui Sekuraksi.
(kuvassa 574:n suoritusarvot brittiläisittäin, vääntö lbs/foot)
| Malli | International 454 | International 474 | International 475 | International 574 | International 674 |
|---|---|---|---|---|---|
| Merkkinimi | International | International | International | International | International |
| Maahantuotu Suomeen | Kyllä | Kyllä | Kyllä | Kyllä | Kyllä |
| Vuodet | 1970-77 | 1972-74 | 1974-77 | 1970-77 | 1973-77 |
| Moottorin tyyppi | D-179 | D-206 | A4.212 | D-239 | D-239 |
| Sylinteriluku/Turbo/välijäähd. | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Iskutilavuus cm3 | 2934 | 3376 | 3474 | 3915 | 3915 |
| Syl. halk. x iskun pituus mm | 98,4×128,5 | 98,4×111,1 | 98,47×114,3 | 98,4×128,5 | 98,4×128,5 |
| Nimellisteho hv/kierr. DIN | 50/2200 | 60/2200 | 60/2300 | 67/2200 | 72/2400 |
| Vääntö Nm/kierr. DIN | 192/1600 | - | 231/1350 | 254/1600 | 255/1600 |
| Vaihteita | 8+4 | 8+4 | 8+4 | 8+4 | 8+4 |
| Synkronoituja | 8+4 | 8+4 | 8+4 | 8+4 | 8+4 |
| Pikavaihde | lisäv. | lisäv. | lisäv. | lisäv. | - |
| Nopeudet nimellisk. | 3,0-31,1 | 3,4-35,1 | 3,4-35,1 | 3,2-33,7 | 2,7-25,8 |
| Maksiminopeus km/h | 33.9 | 38.4 | 38.4 | 36.8 | 28,3/33,2 |
| Hydrauliikan tuotto l/min | 45 | 45 | 45 | 45 | 49.5 |
| Hydrauliikan paine bar | 175 | 175 | 175 | 175 | 175 |
| Nostolaitehydrauliikka | mek. | mek. | mek. | mek. | mek. |
| Nostovoima kg | 1500 | 1800 | 1800 | 1800 | 1800 |
| Voiman ulosotto | 540 | 540/1000 | 540/1000 | 540/1000 | 540/1000 |
| Jarrut | öljyk. levyj. | öljyk. levyj. | öljyk. levyj. | öljyk. levyj. | öljyk. levyj. |
| Ohjaus | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. |
| Kääntöymp. halk. m takaveto | 6.1 | 6.7 | 6.7 | 6.7 | 6.7 |
| Eturenkaat takaveto | 7.50-16 | 7.50-16 | 7.50-16 | 7.50-16 | 7.50-16 |
| Takarenkaat takaveto | 12.4-32 | 13.6-36 | 13.6-36 | 13.6-36 | 13.6-38 |
| Paino kg takaveto | 2445 | 2655 | 2600 | 2615 | 2690 |
| Korkeus cm | 226 | 231 | 231 | 231 | 231 |
| Pituus cm (takaveto/neliveto) | 335 | 343 | 343 | 343 | 343 |
| Akseliväli cm (takaveto/neliveto) | 208 | 217 | 215 | 217 | 215 |
| Polttoainesäiliö l | 77 | 77 | 77 | 77 | 77 |
| Melutaso dB | 93 | 95 | 95/88,5 | 94 | 95/87 |
| Umpinainen ohjaamo | x | x | x | x | x |
- Valmistajan muita koneita
- Uusimmat artikkelit






