International 955-1455






946-1246 korvattiin vuonna 1977 esitellyillä C-sarjan malleilla 955 ja 1055 sekä 1979 esitellyillä D-sarjan 1255:llä ja 1455:llä. C-sarjaa valmistettiin Saksassa, Ranskassa ja Etelä-Afrikassa, D-sarjaa vain Saksassa. Ohjaamona Saksassa valmistetuissa traktoreissa oli jo edeltävissäkin malleissa käytetty tasalattiainen Comfort 2000.
955:n ja 1055:n vaihteisto oli IH:n oma 16+8 Synchron, jossa oli mekaaninen alentava pikavaihde. 1255:ssä ja 1455:ssä sen sijaan oli vanha ZF:n 12+5 tai 16+7, joista jälkimmäisessä oli enemmän pieniä vaihteita. Nelivetomallien etuakselit olivat ZF:n malleja, joissa pyörien kääntökulma oli varsin pieni. Etuakselilla oli kitkajarru lukkona ensimmäisten vuosien 955- ja 1055-malleja lukuun ottamatta. 955:n ja 1055:n jarrut muuttuivat öljykylpyisiksi vuonna 1979. 1255:ssä ja 1455:ssä käytettiin rumpujarruja.
955:n moottori suureni vuonna 1979 samaksi 5,9-litraiseksi, jota käytettiin 1055:ssä ja ahdettuna 1255:ssä. 1455:een tehtiin uusi 6,6-litrainen. 1255:een ja 1455:een oli saatavana turbiinikytkin. 1255:n ja 1455:n nostovoima oli aikanaan hyvälle vajaat 5 tonnia ja apusylintereillä se saatiin kohotettua 6,15 tonnin.
Suomessa teholukemat ilmoitettiin jälleen huipputehoina DIN-normin sijaan: 955:ssä 95 hv, 1055:ssä 110 hv, 1255:ssä 135 hv ja 1455:ssä 160 hv.
| Malli | International 955 | International 955 | International 1055 | International 1255 | International 1455 |
|---|---|---|---|---|---|
| Merkkinimi | International | International | International | International | International |
| Maahantuotu Suomeen | Ei | Kyllä | Kyllä | Kyllä | Kyllä |
| Vuodet | 1977-79 | 1979-81 | 1977-81 | 1979-81 | 1979-81 |
| Moottorin tyyppi | D-310 | D-358 | D-358 | DT-358 | DT-402 |
| Sylinteriluku/Turbo/välijäähd. | 6 | 6 | 6 | 6T | 6T |
| Iskutilavuus cm3 | 5073 | 5867 | 5867 | 5867 | 6588 |
| Syl. halk. x iskun pituus mm | 98,4×111,1 | 98,4×128,5 | 98,4×128,5 | 98,4×128,5 | 100×139,7 |
| Nimellisteho hv/kierr. DIN | 90/2300 | 90/2200 | 100/2200 | 125/2200 | 145/2200 |
| Vääntö Nm/kierr. DIN | 319/1500 | 334/1400 | 378/1400 | 456/1600 | 520/1600 |
| Vaihteita | 16+8 | 16+8 | 16+8 | 12+5/16+7 | 12+5/16+7 |
| Synkronoituja | 16+8 | 16+8 | 16+8 | 12+5/16+7 | 12+5/16+7 |
| Pikavaihde | mek. | mek. | mek. | - | - |
| Nopeudet nimellisk. | 1,8-28,3 | 1,8-28,0 | 1,8-28,3 | 1,0-27,9 | 1,1-29,4 |
| Maksiminopeus km/h | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 |
| Hydrauliikan tuotto l/min | 36 | 36 | 36 | 50 | 50 |
| Hydrauliikan paine bar | 167 | 167 | 167 | 172 | 172 |
| Nostolaitehydrauliikka | mek. | mek. | mek. | mek. | mek. |
| Nostovoima kg | 4325 | 4325 | 4325 | 4800 | 4600 |
| Voiman ulosotto | 540/1000/ajo | 540/1000/ajo | 540/1000/ajo | 540/1000 | 540/1000 |
| Jarrut | kuivat levyj. (öljyk. levyj.) | öljyk. levyj. | kuivat levyj. (öljyk. levyj.) | rumpuj. | rumpuj. |
| Ohjaus | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. |
| Kääntöymp. halk. m takaveto | 10.1 | 10.1 | 10.1 | - | - |
| Kääntöymp. halk. m neliveto | 10.64 | 10.64 | 10.64 | 12.1 | 12.1 |
| Eturenkaat takaveto | 7,50-18 | 7,50-18 | 11,00-16 | - | - |
| Eturenkaat neliveto | 12.4-28 | 12.4-28 | 14.9-24 | 13.6-28 | 14.9-28 |
| Takarenkaat takaveto | 18,4-34 | 16,9-38 | 18,4-38 | - | - |
| Takarenkaat neliveto | 18.4-34 | 16.9-38 | 18.4-38 | 18.4-38 | 20.8-38 |
| Paino kg takaveto | 4090 | 4290 | 4330 | - | - |
| Paino kg neliveto | 4585 | 4670 | 4790 | 5550 | 5800 |
| Korkeus cm | 277 | 277 | 277 | 287 | 291 |
| Pituus cm (takaveto/neliveto) | 419/423 | 419/423 | 419/430 | 474 | 476 |
| Akseliväli cm (takaveto/neliveto) | 263/259 | 263/259 | 263/259 | 280 | 280 |
| Polttoainesäiliö l | 140 | 140 | 140 | 200 | 200 |
| Umpinainen ohjaamo | x | x | x | x | x |
| Etuakselin lukko | lisäv. | kitkaj. | lisäv. | kitkaj. | kitkaj. |
| Melutaso dB | - | 85 | 86,5/85 | 85 | 85 |
| Ryömintävaihteisto | - | lisäv. | - | lisäv. | lisäv. |
- Valmistajan muita koneita
- Uusimmat artikkelit






