Dieselmoottorin paine- ja lämpötilamittauksia, osa 2: Pakokaasujen kohonnut lämpötila paljastaa alkavia vikoja
Pakokaasujen lämpötilan mittaaminen pakosarjaan tilapäisesti sijoitetulla puikkoanturilla tai koneeseen kiinteästi asennetulla pyrometrillä, eli pakokaasulämpötilamittarilla, on tehokas tapa mitata koneen todellista kuormitusta ja hallita nopeasti syntyviä vaarallisia ylikuormitustilanteita.
Tilaajalle
Osaston luetuimmat
- Yleisimmät pulttien kierrejärjestelmät – huomioi nämä seikat pultin valinnassa7.10.2019
- Älä säädä turhaan moottorisahaa1.2.2018
- Hydrauliikkasarja osa 29: Hydrauliikkaan liittyvät riskit on hyvä tuntea – vika tai väärä asennustapa voi pahimmillaan johtaa vammautumiseen tai kuolemaan12.8.2020
- Kääntyvä aurinkopaneelisto seuraa aurinkoa automaattisesti — jopa 1,8–2 kertaa kiinteää mallia tehokkaampi20.6.
- Varavoimayksikön hankkiminen edellyttää suunnittelua – näin selvität, mikä on oikeankokoinen aggregaatti tarpeitasi varten14.1.2021
- Dieselmoottorin epänormaali savutus kertoo paljon moottorin tilanteesta ja paljastaa alkavia vikoja – jo savun väristä voi päätellä jotain moottorin viasta20.9.2021
- Metsäperävaunuun asennetuilla led-työvaloilla kohtuuhinnalla tasaisempaa työvalaistusta19.9.2019 Tilaajalle