Dieselmoottorin sylinterikansi- tiivisteen pettäminen
Dieselin kansitiivisteen "palaminen" – ja siihen liittyvä sylinterikannen pilalle meno – on dieselin ominaisimpia ja pahanlaatuisimpia vauriotyyppejä. Tässä kirjoituksessa ryhmittellään sellaisia seikkoja ja tekniikkaa, joiden mukaan kansitiivisteen mahdollista vioittumista ja jutun pahanlaatuisuutta voidaan epäilysten herätessä arvioida.
Tilaajalle
Osaston luetuimmat
- Vesi-ilmalämpöpumpun asennuksella pyritään kampittamaan lämmitysöljyn hinnannousu − öljykattilan rinnalla toimiva pumppu asennettiin päivässä6.2.
- Kallioniemen tilalla tarvittavat koneet hankitaan käytettynä ja kunnostetaan itse – näin käytetty silppurivaunu laitettiin työkuntoon21.3. Tilaajalle
- Poranterää teroittamalla poraustulos paranee ja rahaa säästyy – näin hoidat teroituksen kätevästi itse17.3. Tilaajalle
- Kaksi eri hintaluokan metallivannesahat vertailussa – näin halpissaha pärjäsi kahdeksan kertaa kalliimmalle ammattilaissahalle22.5.2014
- Yleisimmät pulttien kierrejärjestelmät – huomioi nämä seikat pultin valinnassa7.10.2019
- Fordson Majorin ohjaussimpukan kunnostus – näin saatiin vanhan traktorin ohjattavuus kohdalleen2.1.2014
- Vanhempien traktoreiden latausviat johtuvat usein säätelijän vikaantumisesta –näin pitkään seisseen traktorin laturi saatiin toimintakuntoon22.3. Tilaajalle