Suomi on varastetun tavaran kauttakulkumaa
Myös Suomella on rooli varastetun tavaran välikulkupaikkana ympäri Eurooppaa. Rikolliset pakkaavat tavaraa kontteihin, laillisen rahdin sekaan ja toivovat, ettei tulli ehdi perata kaikkea esiin.
”Kun toiminta eteläisellä reitillä on hankaloitunut, on osa varastetun kaluston kuljetuksista siirtynyt pohjoisemmaksi akselille Iso-Britannia, Norja, Suomi, Venäjä”, kertoi Dave Luscombe Datatagilta.
RFID-tekniikka on helpottanut varastetun tavaran löytämistä. Tilanne paranisi entisestään, jos kaikki valmistajat merkkaisivat kalustonsa.
Pelkkä merkkaaminen ei kuitenkaan riitä, sillä tullin on edelleen muistettava avata kontti. Faradayn häkki-ilmiö estää signaalin lukemisen metallihäkin läpi.
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
Jussi Knaapi
Osaston luetuimmat
- Valtran Suolahden tehtaalla tuotantoa kehitetään portaittain, jotta tuotantomääriä saadaan kasvatettua – yhden traktorin valmistusaika on noin kahdeksan tuntia
- Herlevi Pulling Team: Uutta vetovoimaa radalle
- Maxpossa oli laitteita moneen tarkoitukseen – lisää Maxpo-uutuuksia esittelyssä
- Koneurakointi Karvola on urakoinnin monialayritys – ELY:n teitä ajetaan Haapavedelle saakka
- Mahdollisuus löytöihin - Konehuutokauppa Tampereella
- Fendtin historia ja taustat
- Lypsynavetasta elementtitehdas – navetan sisällä valmistuu nyt puurunkoisia seinäelementtejä ja höylähirsiä