Suurempi ja taloudellisempi Volkswagen Caddy tammikuussa Suomeen

Volkswagenin MQB alustarakenteeseen perustuva Caddy on päässyt viidenteen sukupolveen. Täysin uuden Caddyn mitat ovat kasvaneet ja voimalinjat ovat aiempaa taloudellisempia. Myös digitaalisuus on ottanut aimo loikan.
Uuden Volkswagen Caddyn merkittävimmät muutokset ovat kasvaneet mitat, digitalisaatio ja taloudellisemmat voimalinjat. Myös ulkokuori on saanut uuden ilmeen. Suomeen uutuus saapuu tammikuussa 2021.
Uuden Volkswagen Caddyn merkittävimmät muutokset ovat kasvaneet mitat, digitalisaatio ja taloudellisemmat voimalinjat. Myös ulkokuori on saanut uuden ilmeen. Suomeen uutuus saapuu tammikuussa 2021. Kuva: Valmistaja
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
Caddy perustuu Volkswagenin MQB-alustarakenteelle. Tämä mahdollisti mittojen kasvattmisen niin, että Caddy Maxi -version tavaratilaan mahtuu kaksi eurolavaa sivuttain.
Caddy perustuu Volkswagenin MQB-alustarakenteelle. Tämä mahdollisti mittojen kasvattmisen niin, että Caddy Maxi -version tavaratilaan mahtuu kaksi eurolavaa sivuttain. Kuva: Valmistaja

Uusi Caddy tulee saataville sekä pakettiauto- ja henkilöautoversiona sekä etuvetoisena että 4Motion-nelivedolla varustettuna. Moottoriksi voi valita uuden 2.0-litraisen TDI-dieselin neljässä eri teholuokassa, TSI-bensiinin tai kaasumoottorin. TDI-dieselmoottoreissa on ensimmäistä kertaa käytössä kaksivaiheinen AdBlue-tuplaruiskutus. Vaihteistoksi voi valita kuusinopeuksisen manuaalin tai seitsennopeuksisen kaksoiskytkinautomaatin.

Lisää tilaa

Siirtyminen MQB-alustarakenteeseen on huomattavissa pidentyneenä akselivälinä. Akseliväli on pidentynyt 2 682 mm:stä 2 775 mm:n. Volkswagen Caddyn pakettiautoversio tarjoaa tavaratilaa 3,1 m2 ja pidemmän akselivälin Caddy Maxi puolestaan 3,7 m2. Esimerkiksi Caddy Maxi-pakettiautoon voidaan nyt lastata kaksi Euro-lavaa sivuttain. Tämän mahdollistaa pyöränkoteloiden välin maksimaalinen leveys, joka on nyt 1 230 mm. Myös liukuovien leveyttä on pystytty kasvattamaan, ja se on nyt 840 mm (aikaisemmin 701 mm). Maksimaalinen lastauspituus takaseinään mitattuna on 1 797 mm ja Maxi-versiossa 2 150 mm. Tekninen alustamuutos mahdollisti myös korin uudelleensuunnittelun. Uuden Caddyn ulkopuoli on saanut useita uusia piirteitä.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Digitalisoitu ohjaamo ja kosketusnäyttö

Uuden Caddyn mittaristo ja säätönäppäimet on uudelleensuunniteltu: vakiovarusteisena uudessa Caddyssä on analoginen mittaristo ja digitaalinen monitoiminäyttö, lisävarusteena saatavilla on uusi digitaalinen ohjaamo Digital Cockpit. Radio- ja navigaatiojärjestelmä on saatavilla kosketusnäytöllä varustettuna kolmessa eri koossa: 6,5”, 8,25” tai 10”.

Online-liitettävyyspalvelut saadaan mukaan liitettävyyspalveluyksikön ja integroidun eSIM-kortin avulla. Innovatiiviset ilmastointitoiminnot on nyt integroitu ensimmäistä kertaa infotainment-järjestelmään ja ne ovat täysin digitaaliset. Myös muut säätönäppäimet ovat nyt digitaaliset (valo, ääni ja menu-valikko).

Uuden Caddyn 19 kuljettajaa avustavasta järjestelmästä viisi on täysin uutta ja muut on päivitetty ja niihin on lisätty uusia toimintoja. Uusi osittain automatisoitua ajamista varten oleva järjestelmä Travel Assist on ensimmäistä kertaa käytössä Volkswagen Hyötyautojen mallissa. Travel Assist -järjestelmän yhteydessä myös monitoimiohjauspyörä uusittiin ja siinä on nyt kapasitiiviset sensorit.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Uuden Caddyn lanseeraus tapahtuu tammikuussa 2021, jolloin päästään myös asiakastoimituksiin. Aluksi saataville tulevat etuvetoiset TDI- ja TSI-mallit, joiden hinnat julkaistaan vielä tämän vuoden puolella. 4Motion-nelivedon ja kaasumoottoreilla varustettujen mallien myynti ja toimitukset alkavat kevään 2021 aikana.

Lue lisää