
Suurempi ja taloudellisempi Volkswagen Caddy tammikuussa Suomeen


Uusi Caddy tulee saataville sekä pakettiauto- ja henkilöautoversiona sekä etuvetoisena että 4Motion-nelivedolla varustettuna. Moottoriksi voi valita uuden 2.0-litraisen TDI-dieselin neljässä eri teholuokassa, TSI-bensiinin tai kaasumoottorin. TDI-dieselmoottoreissa on ensimmäistä kertaa käytössä kaksivaiheinen AdBlue-tuplaruiskutus. Vaihteistoksi voi valita kuusinopeuksisen manuaalin tai seitsennopeuksisen kaksoiskytkinautomaatin.
Lisää tilaa
Siirtyminen MQB-alustarakenteeseen on huomattavissa pidentyneenä akselivälinä. Akseliväli on pidentynyt 2 682 mm:stä 2 775 mm:n. Volkswagen Caddyn pakettiautoversio tarjoaa tavaratilaa 3,1 m2 ja pidemmän akselivälin Caddy Maxi puolestaan 3,7 m2. Esimerkiksi Caddy Maxi-pakettiautoon voidaan nyt lastata kaksi Euro-lavaa sivuttain. Tämän mahdollistaa pyöränkoteloiden välin maksimaalinen leveys, joka on nyt 1 230 mm. Myös liukuovien leveyttä on pystytty kasvattamaan, ja se on nyt 840 mm (aikaisemmin 701 mm). Maksimaalinen lastauspituus takaseinään mitattuna on 1 797 mm ja Maxi-versiossa 2 150 mm. Tekninen alustamuutos mahdollisti myös korin uudelleensuunnittelun. Uuden Caddyn ulkopuoli on saanut useita uusia piirteitä.
Digitalisoitu ohjaamo ja kosketusnäyttö
Uuden Caddyn mittaristo ja säätönäppäimet on uudelleensuunniteltu: vakiovarusteisena uudessa Caddyssä on analoginen mittaristo ja digitaalinen monitoiminäyttö, lisävarusteena saatavilla on uusi digitaalinen ohjaamo Digital Cockpit. Radio- ja navigaatiojärjestelmä on saatavilla kosketusnäytöllä varustettuna kolmessa eri koossa: 6,5”, 8,25” tai 10”.
Online-liitettävyyspalvelut saadaan mukaan liitettävyyspalveluyksikön ja integroidun eSIM-kortin avulla. Innovatiiviset ilmastointitoiminnot on nyt integroitu ensimmäistä kertaa infotainment-järjestelmään ja ne ovat täysin digitaaliset. Myös muut säätönäppäimet ovat nyt digitaaliset (valo, ääni ja menu-valikko).
Uuden Caddyn 19 kuljettajaa avustavasta järjestelmästä viisi on täysin uutta ja muut on päivitetty ja niihin on lisätty uusia toimintoja. Uusi osittain automatisoitua ajamista varten oleva järjestelmä Travel Assist on ensimmäistä kertaa käytössä Volkswagen Hyötyautojen mallissa. Travel Assist -järjestelmän yhteydessä myös monitoimiohjauspyörä uusittiin ja siinä on nyt kapasitiiviset sensorit.
Uuden Caddyn lanseeraus tapahtuu tammikuussa 2021, jolloin päästään myös asiakastoimituksiin. Aluksi saataville tulevat etuvetoiset TDI- ja TSI-mallit, joiden hinnat julkaistaan vielä tämän vuoden puolella. 4Motion-nelivedon ja kaasumoottoreilla varustettujen mallien myynti ja toimitukset alkavat kevään 2021 aikana.
Lue lisää
Osaston luetuimmat
- Häggblom möi osan liiketoiminnastaan – varaosa- ja kulutusosapalvelut sekä alavaunuosaamisen italialaisille17.5.
- Karsitun energiapuurangan kysyntä on nostanut alkuvuoden 2022 aikana keskimääräistä kuutiohintaa, mikä näkyy Luken tilastoissa.11.5.
- Kyberhyökkäys Agcon järjestelmiin11.5.
- Volkswgen ID.Buzz Cargo -täyssähköpakettiauto on esitelty15.3.
- Video: Korona ei vaikuttanut Liebherrin toimintaan juuri lainkaan – Ukrainan sota kuitenkin muutti konekaupan lyhyessä ajassa17.5.
- Volvo Trucks avaa akkutehtaan Belgiassa17.5.
- Nuoren metsän hoidon tukitasoa nostetaan ja ehtoja lievennetään17.5.