
Horsch Finer XL -muokkaimesta ensimmäiset hinattavat mallit markkinoille – piikit ovat asetettu kuuteen riviin
Horschin valikoima laajenee muokkaimissa. Nyt mallistoon esiteltiin hinattava Finer XL -muokkain, jossa on kuusi piikkiriviä.
Finer XL muokkaa 2-10 sentin syvyyteen. Piikkeihin on saatavilla erilaisia kärkiä erilaisiin olosuhteisiin. Laitetta voidaan käyttää sänkipellon aukaisuun ja kylvömuokkaukseen. Kuva: HorschHorschin muokkainmallisto laajenee uusien hinattavien Finer XL -muokkainten myötä. Näissä on s-piikkimuokkain, jossa piikit ovat asetettu kuuteen riviin. Tämän mallin merkittävä uusi ominaisuus on tukipyörien sijoittelu sivulohkojen rungon etukulmiin, mikä mahdollistaa tasaisen piikkijaon.
Aiemmin Horchin valikoimassa on ollut nostolaitesovitteisia, kapeampia piikkimuokkainsarjoja, jotka ovat sopineet asiakkaille. joilla on ollut pieni traktori käytössä. Uusi hinattava muokkain on suunniteltu siten, ettei se olisi tukkeutumisherkkä. Tukipyörät eivät ole piikkien seassa vaan kulmissa.
Piikit ovat kuudessa rivissä ja piikkikartta on tasainen, kun kannatuspyörät eivät sotke jakoa. Kun kannatuspyörät ovat kulmissa, vähenevät tukkeutumisongelmat. Kuva: HorschLaite soveltuu 2–10 senttimetrin sänkimuokkaukseen, kylvömuokkauksiin, mekaaniseen rikkatorjuntaan ja kuorettumien rikkomiseen. Terät ovat kuudessa rivissä, joissa teräväli on 15 senttiä. Terärungon korkeus on 52 senttiä, mikä ehkäisee olkien aiheuttamaa haittaa muokkauksessa. Tarjolla on erilaisia siipiteriä, joiden leveys vaihtelee 5–20 senttimetrin välillä. Saatavilla on nyt 7- ja 8-metriset mallit, joissa on sivulohkot molemmilla puolilla.
Muokkaimissa on takana kuljetuspyörät, jotka nostetaan ylös muokkauksen ajaksi. Edessä olevat pyörät toimivat tukipyörinä muokkauksen aikana, ja lisäksi sivulohkojen etukulmissa on tukipyörät. Työsyvyyden säätö tehdään takana tiivistys- ja tasoitusrullan avulla. Takana voi olla myös kaksi rullaa. Valikoima sisältää eri levyisiä malleja sekä vaihtoehtoja ilman takarullia.
Finer XL-muokkaimissa on takana kuljetuspyörät, jotka nostetaan ylös muokkauksen ajaksi. Kuva: HorschJoko sinulle tulee Koneviestin uutiskirje? Tilaamalla maksuttoman uutiskirjeen saat noin kerran kuukaudessa sähköpostiisi toimituksen valitsemia kiinnostavimpia juttuvinkkejä. Tilaa uutiskirje
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat


