Case Magnumista uudet mallit

Case esitteli alkuviikosta uuden Magnum-malliston. Moottorit täyttävät luonnollisesti nyt viimeisimmät päästömääräykset, mutta merkittävämpiä uudistuksia käyttäjän kannalta ovat kokonaan uudistettu kyynärnoja terminaaleineen sekä aiempaa laajempi mallisto.
Case Magnumista esiteltiin seitsemännen sukupolven mallit. Mallisto laajenee ylöspäin. Nyt saatavilla on myös yli 400-hevosvoimainen Magnum 400 -malli.
Case Magnumista esiteltiin seitsemännen sukupolven mallit. Mallisto laajenee ylöspäin. Nyt saatavilla on myös yli 400-hevosvoimainen Magnum 400 -malli. Kuva: Tapio Vesterinen
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
Magnum-malleja yleisempi näky Suomessa tullee olemaan tämä uusi Magnumiin esitelty kyynärnoja, joka ilmestynee jonkun ajan kuluttua myös Suomessa Magnumia yleisempiin Maxxum- ja Puma- malleihin.
Magnum-malleja yleisempi näky Suomessa tullee olemaan tämä uusi Magnumiin esitelty kyynärnoja, joka ilmestynee jonkun ajan kuluttua myös Suomessa Magnumia yleisempiin Maxxum- ja Puma- malleihin. Kuva: Tapio Vesterinen

Case Magnumista esiteltiin seitsemännen sukupolven mallit. Mallisto laajenee ylöspäin, nyt saatavilla on myös maksimiteholtaan 435-hevosvoimainen Magnum 400 -malli. Uusien, tason 5 päästömääräykset täyttävien 8,7-litraisen FPT-moottoreiden pakokaasujen puhdistusjärjestelmiin ei ole tarvinnut tehdä merkittäviä muutoksia ja traktoreissa ei edelleenkään käytetä pakokaasujen takaisinkierrätystä tai hiukkassuodatinta.

Uuteen mallistoon kuuluvat joko portaattomalla tai powershift-vaihteistolla varustetut Magnum 280-, 310-, 340-, 380-mallit sekä vain powershift-vaihteistolla tarjolle tuleva Magnum 400. Telavaihtoehtoa mieliville Magnum-mallit 340, 380 ja 400 tulevat saataville Rowtrac-malleina, jossa takapyörät on korvattu teloilla.

Ohjaamon runko on pysynyt samana, mutta ulkoasu on muuttunut merkittävästi uuden kyynärnojan myötä. Uuden AFS 1200 -terminaalin sisältö on suunniteltu täysin uusiksi, tosin muutamiin välilehtiin perustuva käyttöliittymän perusidea on säilynyt ennallaan. Ohjaamon suunnittelussa on haettu vaikutteita henkilöautomaailmasta, mikä näkyy muun muassa kyynärnojassa olevan rullan myötä samanlaisena asetusten pikakäyttömahdollisuutena kuin useiden nykyautojen matkustamoissa.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Myös datan käyttömahdollisuuksia on parannettu uuden AFS Connect -teknologian myötä. Lähinnä Euroopan useiden palkkakuljettajien ja konelaivueen hallinnointia helpottava järjestelmä mahdollistaa myös etäyhteyden traktorin terminaalin ja huoltomiehen tietokoneen välillä, mikä vähentänee turhia huoltomiehen käyntejä traktorilla.

Lue lisää