Ford Rangerista ladattava hybridi markkinoille
Uusi malli on merkittävä askel Fordin suunnitelmissa tarjota täysi valikoima voimansiirtovaihtoehtoja keskikokoisten avolava-autojen segmentissä.
Ranger ladattavan hybridin (PHEV) tuotanto alkaa loppuvuodesta 2024 ja ensimmäiset autot toimitetaan asiakkaille vuoden 2025 alussa. Kuva: ValmistajaRanger ladattavan hybridin voimanlähteenä tullaan käyttämään jo muista malleista tuttua Fordin 2.3-litraista EcoBoost-moottoria sekä sähkömoottorin pakettia. Sen sijaan plug-in-järjestelmä sekä akkupaketti ovat täysin uudet, eikä niitä ole käytetty aiemmin muissa Ford-malleissa. Sen tarkempia teho tai vääntölukemia ei ole vielä julkaistu, mutta sähköisen ajomatkan arvioidaan olevan noin 45 kilometriä. Kuitenkin valmistaja lupaa, että uusi Ranger tarjoaa enemmän vääntöä, kuin mikään muu aiempi Ranger-malli. Ainoa selkeä kerrottu kyvykkyyslukema on jarrullinen vetopaino 3 500 kg.
Ranger ladattavaan hybridiin on saatavana Ford Pro Power Onboard virran ulosotto, jonka avulla on mahdollista käyttää sähkötyökalujaan ja laitteitaan työmaalla tai leiriytyessään syrjäisillä alueilla. Tarvittaessa käytettävissä olevan sähkön lisäksi Ranger ladattavassa hybridissä on sähköautoajotilat (EV-mode), joiden avulla asiakkaat voivat itse päättää, miten ja milloin he käyttävät sähkömoottorin akkuvirtaa.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat


