
Isuzu D-Max uudistuu – keskiössä vahvistettu runko ja uudet varusteet
Isuzu D-Maxin merkittävimmät päivitykset löytyvät pinnan alta. Uudistusten myötä Suomen kolmanneksi myydyintä avolavaa saa jatkossa ainoastaan automaattivaihteistolla varustettuna.
Uudessa Isuzu D-Maxissa on aiempaa vahvempi runko, jolla on kestävyyden lisäksi haettu parempia ajo-ominaisuuksia. Vetopaino on 3,5-tonnia ja perävaunun vakautusjärjestelmä kuuluu vakiovarustukseen. Kuva: ValmistajaMerkittävin uudistus on runkoon tehdyt muutokset. Vahvemmalla rungolla on haettu parempaa ajettavuutta ja suuntavakautta sekä tietysti kestävämpää autoa.
Nyt myös edullisimmassa L-varustetasossa on 18-tuumaiset vanteet 265/60-kokoisilla renkailla. Takatasauspyörästön mekaaninen lukko on vakiona kaikissa muissa, paitsi L-varustetasossa. Kahluusyvyys on 80 senttiä ja perään voi kytkeä 3,5 tonnin verran vedettävää, minkä hallintaa auttaa vakiovarusteisiin kuuluva perävaunun vakautusjärjestelmä.
Maastoajoa helpottaa uusi Rough Terrain -ajotila sekä mäkilähtöavustin ja alamäkihidastin, jotka ovat vakiona kaikissa varustetasoissa. Maavaraa löytyy 240 mm. Manuaalivaihteisto poistuu valikoimista, sillä Isuzu D-Maxia myydään jatkossa vain automaattivaihteisena. Moottorina on Isuzun 6d-päästötason 120 kW tehoinen diesel. Päivitetyn moottorin ja aiempaa pienemmän ilmanvastuksen ansiosta myös päästöt ja kulutus ovat aavistuksen aiempaa pienemmät.
Mukavuutta ja turvallisuutta tuovia varusteita
Ohjauspyörä on uusi ja mittaristossa on värillinen tietoruutu, jonka koko on 4,2 tai 7 tuumaa varustetason mukaan. Kojelaudan kosketusnäyttö on kasvanut jo perusmallissa 8-tuumaiseksi ja Isuzun tietoviihdejärjestelmän luvataan toimivan nyt entistäkin notkeammin ja nopeammin. Tietoviihdejärjestelmä tukee nyt myös langatonta latausta.
Uusi ohjaupyörä tuo ripauksen urheilullisuutta ja mittaristossa on värillinen tietoruutu. Kuva: ValmistajaKaikissa varustetasoissa on nyt vakiona muun muassa mukautuva vakionopeudensäädin aktiivisella nopeudenrajoittimella, liikennemerkkien tunnistus, kaistavaroitin, aktiivinen kaistavahti ja kaistallapitoavustin. Kaukovaloassistentti auttaa pimeällä ajossa, kun vaihto lähivaloilta kaukovaloille ja päinvastoin tapahtuu automaattisesti. Myös peruutuskamera kuuluu varusteisiin. Muita mukavuuksia ovat tummennetut ikkunat, sähkökäyttöiset ikkunannostimet, Double Cabissa myös takaovissa sekä kojelaudan USB-C-portti.
Uuden vuosimallin 2025 Isuzu D-Maxin hinnat alkavat Space Cabin 42 390 eurosta L-varustetasolla. Maksamalla 6 000 euroa enemmän, vaihtuu ohjaamoksi neliovinen Double Cab.
Seuraavalla tasolla 45 390 eurossa eli 3 000 euroa kalliimpana on LX. Sen tunnistaa kevytmetallivanteista, korinvärisistä puskureista ja vakiona on edellä mainittu takatasauspyörästön mekaaninen luistonrajoitin. Eteen tulevat sumuvalot ja taakse pysäköintitutkat. Ulkopeilit taittuvat LX-varustetasosta alkaen koria vasten nappia painamalla.
Korkeimmalla tasolla on LS, joka maksaa 48 390 euroa, joten hintaporras siihenkin on 3 000 euroa. Siinä sekä etu- että takavalot kuten myös sumuvalot muuttuvat ledeiksi. Ohjaamossa on suurempi 9-tuumainen kosketusnäyttö ja manuaalinen ilmastointi muuttuu 2-alue automaatti-ilmastoinniksi. Istuimissa on nahkaverhoilu ja kuljettajan istuimessa sähkösäädöt. Autoon liikkumista helpottavat astinlaudat ja avaimeton lukitus sekä käynnistys. Kuljettajaa avustavia järjestelmiä on vielä enemmän kuin muissa D-Maxeissa.
Uuden Isuzu D-Maxin myynti on käynnistynyt ja esittelyautoja on jo maassa. Asiakastoimituksiin päästään maalis-huhtikuun tienoilla. Kaikkia malleja ja versiota on saatavilla heti toimitusten alettua.
Viime vuonna avolavoja rekisteröitiin Suomessa 631 kappaletta.
”Tämän vuoden kokonaismyyntiarvio on noin 700 kappaletta, joista Isuzun osuus tulee olemaan 150 kappaletta. Meidän tärkeitä valtteja ovat pääkilpailijoihin nähden edullisemmat hinnat sekä viiden vuoden / 100 000 kilometrin takuu”, Iszua maahantuovan Nordic Automotive Trading Oy:n tuote- ja markkinointipäällikkö Tomi Rintakallio painottaa.
Joko sinulle tulee Koneviestin uutiskirje? Tilaamalla maksuttoman uutiskirjeen saat noin kerran kuukaudessa sähköpostiisi toimituksen valitsemia kiinnostavimpia juttuvinkkejä. Tilaa uutiskirje
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat


