
Giantin kuormaimiin uutta hydraulilinjaa ja ergonomiaa – istuimen kyynärnojaan on integroitu ohjaimet
Giantin mallisto uudistuu ja samalla ergonomia paranee. Myös käyttäjiä on kuunneltu, jotta työt saadaan tehtyä.
Tobrocon perustaja ja omistaja Toine Broks esittelee uutta G2550HD+ X-tra-mallia. Kuormaimessa on panostettu voimansiirtoon ja ergonomiaan, kun ohjaimet ovat kyynärnojassa. Ohjaimellisten kyynärnojien valmistus alkaa vuoden 2025 aikana. Kuva: Seppo PenttiGiant G2400, G2400HD, G2550HD ja G2550HD+ -mallit saavat uudet hydrauliikkalinjat voimansiirtoon. G2400-malleissa yhdellä hydraulimoottorilla saadaan 50 litran/min tuotto 210 barin paineella tai kahdella moottorilla 40 + 33 litraa/min, jolloin paine on 150 baria. Navoissa ovat joko 400 cc tai 500/250 cc -moottorit, joissa molemmissa on lukot
G2550-malleissa on 50 hv dieselmoottori. Painetta hydrauliikkaan tuottavat 50+40 litraa/min (190 bar) tai 90 litra/min (190 bar) kuormantunteva ls-pumppu. Napoihin on tarjolla 754/344 cc-moottorit.
Kuormaajissa on elektronisesti aktivoitava SAHR (Spring Applied Hydraulic Release) -jarrujärjestelmä, joka jarruttaa koko ajan, paitsi silloin, kun ajopoljinta painetaan.
Kun käytetään hydraulisia napamoottoreita, saadaan painopistettä alemmaksi. Se parantaa vakautta. Pitkittäinen tasauspyörästön lukko on vakiona ja lisävarusteena on saatavilla tasauspyörästön lukko akselille.
Kuormaaja on suunniteltu kuljettajan mukavuutta ajatellen ja niissä on kuljettajan istuin varustettu integroidulla käsinojakonsolilla, joka parantaa yleistä ajotuntumaa. Käsinojan säätimet pysyvät paikallaan käyttäjän sormenpäille. Tämä järjestely vähentää käyttäjän käsivarsien ja hartioiden rasitusta. Uudella käsinojalla olevia koneita on mahdollista hankkia alkuvuonna 2025
Mallistossa on tasainen lattia, mikä helpottaa koneen puhdistamista.
Kuormaaja on suunniteltu toiminnallisuutta ajatellen ja niissä on kuljettajan istuin varustettu integroidulla käsinojakonsolilla, joka parantaa yleistä ajotuntumaa. Käsinojan säätimet pysyvät paikallaan käyttäjän sormenpäille. Kuva: Seppo PenttiJoko sinulle tulee Koneviestin uutiskirje? Tilaamalla maksuttoman uutiskirjeen saat noin kerran kuukaudessa sähköpostiisi toimituksen valitsemia kiinnostavimpia juttuvinkkejä. Tilaa uutiskirje
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat



