Dual-Fuel-laitteisto asennetaan diesel-laitteiston rinnalle, jolloin kaasua voidaan hyödyntää – KasariMachinery Oy esittelee, miten järjestelmä toimii

Heikki Rita-Kasari ja Nico Luopajärvi tekevät dual-fuel -asennuksia Etelä-Pohjanmaalla, mutta asennustyö voi olla hieman etäämmälläkin. Järjestelmä sovitetaan asiakkaan koneeseen.
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Seosrehuvaunussa edellytettiin hieman poikkeuksellista syöttöohjausta kaasulle. Kuljettajalla on ajopoljin, jolla ohjataan moottorikierroksia, joten tietoa piti saada sieltä. Toisaalta koneen omalta ahtopaineanturilta tulee tietoa, paljonko kaasua pitää syöttää. Seosrehuvaunussa moottorin kierroksia ohjataan purkukouran käytöllä ja kuormantuntevalla hydrauliikalla. Molempien tieto välitetään ohjauslaitteelle, joka ohjaa kaasusyöttöä. Katso videolta, kun Heikki Rita-Kasari, KasariMachinery Oy:stä, esittelee laitteen asennusfilosofiaa!

Lue tarkemmin, miten dieselmoottori saadaan käyttämään kaasua:

Näin asennetaan Dual-Fuel-laitteisto polttomoottoriin dieselin rinnalle vanhaan työkoneeseen tai traktoriin – laitteistolla mahdollistetaan kaasun käyttö polttoaineena