
Fendtiltä uutuuksia rehunkorjuuseen
Slicer 860 KC on aiemmin esitellystä perhosniittokoneesta joustopiikein varustettu murskaava malli, jonka työleveys on 8,6 m ja paino 2250 kg. Niittopalkeissa on kuusi soikeaa niittolautasta. Uusi etuniittomurskain kulkee mallimerkinnällä Slicer 310 KC myöskin joustopiikkimurskaimella. Etuyksikön työleveys on 3,1m ja paino 1015 kg.
Former 14055 Pro on neliroottorinen karhotinuutuus, jossa on työleveys säädettävissä 10,5 – 13,8 metrin leveyksillä. Koneessa on automaattinen työkorkeuden säätö ajonopeuden mukaisesti, automaattinen limityksen säätö roottorien välillä kaarreajossa karhottamattomien kiilojen syntymisen estämiseksi, sekä kehittynyt muistitoiminnallisuus, mikä palauttaa halutut ennaltasäädetyt asetukset töitä jatkettaessa. Mekaanisesti karhotin on hyvin tuttua Agcoa, uusissa kuorissa.
Rotana yksikköpyöröpaalaimiin esiteltiin uusia ominaisuuksia, kuten TIM, parannettu LS-hydrauliikka, kosteuden ja painon mittaus, veitsivälin puhdistus ja paalin reunojen tiivistys. Nämä ennakoivat kehitystä yhdistelmäpaalaimiinkin.
Katana-ajosilppurista esiteltiin uusi 850-malli, jossa on Liebherrin 847-hevosvoimainen 18-litrainen moottori.

Osaston luetuimmat
- Baldwin DP 600 on yksi maailman suurimmista traktoreista − 65 metrisen kylvökoneen kanssa traktori kylvää hehtaarin minuutissa
- Eteläafrikkalainen ACO-traktorimerkki syntyi, kun paikallinen viljelijä ei löytänyt markkinoilta sopivaa vaihtoehtoa − tavoitteena oli luoda tuhoutumaton traktori
- Runko-ohjattu Allis-Chalmers 8550 -traktori painaa 12 tonnia – näin alkuperäisellä moottorilla varustettu malli päätyi iowalaiselle tilalle
- Runko-ohjatut Acremaster-traktorit nousivat suosioon Australian takamailla − merkillä on yhteistä historiaa myös Internationalin kanssa
- Video: Steyr Hybrid CVT -hybridikonsepti esittelyssä – katso, miten uutuustraktori toimii peltoajossa
- Vienti Neuvostoliittoon oli neljännes Suomen ulkomaankaupasta – tällaisia olivat idänkaupan huikeat vuodet
- Koneurakointi Karvolan lieteyhdistelmä täyttyy ja tyhjenee noin neljässä minuutissa – siirtotyöt hoituvat automatiikalla ohjaamosta käsin