Siirry pääsisältöönSiirry hakuun
Siirry sivupalkkiinSiirry alaosaan

Kuulakytkentä yleistyy hiljalleen – koukun ja kärryn väli tiiviiksi

Hinattavissa työkoneissa, perävaunuissa ja isoissa lietekärryissä on alkanut näkyä vetosilmukan tilalla jämerää kuppia, johon traktorin perinteistä vetokoukkua ei kannata tarjota. Sekä kupin että vastakappaleena toimivan kuulan saatavuus ja hinta vaihtelevat Suomessa laidasta laitaan.
Tilaajalle
Valtran traktoreihin suunniteltu, LH-tuotteen kehittämä ja valmistama kolmen kuulan vetokuulasto on parhaillaan testattavana VTT:llä. Perävaunu ei rynkytä huonollakaan tiellä, koska vetokoukussa ei ole välystä. Traktorin vetokuulan lukituslaiteessa on säätöpultti, jonka alla oleva vastinpala painaa pesän tiivisti kuulaa vasten.