Devente/Cheval-Liberté Finland Oy, Hevosvaunut pääosassa

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
Hevoskuljetus ja Debon Fourgon -perävaunujen alusta on erillisjousitettu. Kierrejouset ja iskunvaimentajat takaavat tasaisen kulun ja ovat mahdollistaneet vaunujen tyyppihyväksynnän peräti 140 kilometrin tuntinopeuteen asti – siis niissä maissa, missä kyseinen nopeus on sallittu perävaunuille.
Hevoskuljetus ja Debon Fourgon -perävaunujen alusta on erillisjousitettu. Kierrejouset ja iskunvaimentajat takaavat tasaisen kulun ja ovat mahdollistaneet vaunujen tyyppihyväksynnän peräti 140 kilometrin tuntinopeuteen asti – siis niissä maissa, missä kyseinen nopeus on sallittu perävaunuille.
Hevoskuljetus ja Debon Fourgon -perävaunujen alusta on erillisjousitettu.
Hevoskuljetus ja Debon Fourgon -perävaunujen alusta on erillisjousitettu.
Devente/Cheval-Liberté Finland Oy Rajamäeltä tuo maahan ranskalaisvalmistajan perävaunuja. Suosituin malli on viime vuosina ollut kuvan Cheval-Liberté Gold 2 -hevoskuljetusperävaunu.
Devente/Cheval-Liberté Finland Oy Rajamäeltä tuo maahan ranskalaisvalmistajan perävaunuja. Suosituin malli on viime vuosina ollut kuvan Cheval-Liberté Gold 2 -hevoskuljetusperävaunu.

Suomessa Debon ja Cheval-Liberté-perävaunuja on maahantuonut vuodesta 2009 asti Auvo Häkkisen Devente/Cheval-Liberté Finland Oy. Kaikkiaan vuosien aikana hevoskuljetusvaunut ovat saaneet suuren suosion, markkinaosuus kyseisessä sektorissa on ollut 30–40 prosentin tasolla. Tavarankuljetusvaunut ovat olleet vähemmistönä, kaikkiaan jo yli 700 Cheval-Liberté-hevosvaunua on käytössä Suomessa. Hevosvaunuissa ranskalaisvalmistaja on panostanut paljon vaunujen monipuolisuuteen, kuten yhdistettyyn takaovi/lastausramppiratkaisuun. Korissa käytetään kestävää alumiinilevyrakennetta. Lujitemuovista muotoiltu katto vähentää ilmanvastusta.

Vaunujen alustarakenne on suunniteltu myös hevosten hyvinvointia ajatellen, mistä kertoo pehmeästi toimiva ja suurillakin nopeuksilla hyvä erillisjousitus. Samaa alustaratkaisua käytetään myös umpinaisissa Fourgons-sarjan vaunuissa.

”Jos hevosen jalat joutuvat kuljetuksen aikana toimimaan iskunvaimentimina, on kisapaikalle saavuttaessa jo yksi kilpailu käyty”, kiteyttää asian Häkkinen. Hän hoitaa myös vaunujen jälkimarkkinoinnin, ja Rajamäellä on kattava varaosavarasto, jotta vaunun saa korjattua välittömästi. Yritys myös peruskunnostaa ja huoltaa asiakkaiden vaunuja.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Tommi Hakala