Siirry pääsisältöönSiirry hakuun
Siirry sivupalkkiinSiirry alaosaan

Kevyt-kuorma-auto on pakettiautoa monipuolisempi työkalu – voit säästää kustannuksissa

Suomessa on tavaraliikenteessä yleensä hypätty suoraan isoon, C-kortin edellyttämään, kuorma-autoluokkaan henkilö- ja pakettiautojen jälkeen. Kevyitä kuorma-autoja on myytävänä melko vähän, ja tarjonta painottuu suuriin pakettiautokorillisiin ajoneuvoihin. Teimme vertailua kuorma-autoksi ja pakettiautoksi rekisteröidyn pickup-mallin kustannuksista.
Tilaajalle
Amerikassa niin sanottu fifth wheel- eli puoliperävaunut on varustettu usein sähköisillä perävaunujarruilla – Dodge Ram2500:in voidaan liittää lähes 9000 kilon sähköjarruilla varustettu puoliperävaunu. Euroopassa on toistaiseksi tyyppihyväksytty vain FifthWheel europen sähköjarrujärjestelmä, muut yli 3500 kg painavat perävaunut pitää varustaa Suomessa paineilmajarruin. VW Amarokista esiteltiin aikanaan kevyt-kuorma-autoversio, jonka koeajo on luettavissa KV:n numerosta 9/2016, auto oli varustettu FifthWheel Europen puoliperävaunuyhdistelmällä.