Isuzu D-Max havaittiin parivertailussa näppäräksi urakoitsijan avolava-autoksi

Isuzu D-Max on ottanut selkeän harppauksen eteenpäin. Tämä näkyy etenkin ohjaamossa ja varusteluissa, mutta myös aivan yleisenä ryhdikkyytenä ja käytännön kyvykkyytenä.
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
Isuzu D-Maxin mitat
Isuzu D-Maxin mitat Kuva: Jukka-Pekka Lindbäck

Kuljettajan työympäristö on nyt kohdillaan, mikä oli aiemmin Isuzun yksi heikkous. Ajoasennon saa miellyttäväksi kaikenkokoisille kuljettajille. Kiitos siitä kuuluu auton mittojen kasvulle, mikä on mahdollistanut väljemmän ohjaamon ja tätä kautta laajemmat säätövarat istuimelle. Lisäksi ohjauspyörässä on aiemman korkeussäädön lisäksi kauan kaivattu syvyyssäätö. Ohjaamon yleisilme ja käytännöllisyys ovat kohentuneet. Muotoilu on selkeää ja käyttökytkimet on sijoitettu loogisesti. Myös säilytystilaa on tullut lisää. Ei myöskään sovi unohtaa kattavia perusvarusteita sekä lisävarustelumahdollisuuksia. Nyt tarjolla on mm. mukautuva vakionopeudensäädin.

Isuzun vahvuudet kulminoituvat ohjaamon lisäksi ketteryyteen ja helppoon käsiteltävyyteen. Maastossa ja hitaasti edetessä vaihteiston välitykset ovat juuri sopivat. Toisaalta vaihteisto hakee liian herkästi isompaa ja pienempää vaihdetta mäkisellä mutkatiellä. Auton hyvä käsiteltävyys ja ketteryys ovat niin ikään eduksi maastossa ja tarkoissa paikoissa pyöriteltäessä. Alusta nielee nimismiehenkiharat hyvin ja ohjaus on napakka ja vakaa kuoppaisilla teillä ajettaessa. Erityisesti mainittavaa on hyvin toimivat avustimet.

Isuzun heikkoudet liittyvät lähinnä maantieajoon. Alustan herkkyys ja tunnokkuus näkyy myös siinä, että auto reagoi herkästi tien epätasaisuuksiin ja etenkin soralla ajettaessa alusta on leijamainen. Maantiellä ajaminen on hiukan työlästä.

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Isuzu D-Max sopii ominaisuuksien puolesta tehtäviin, joissa vaaditaan hyvää käsiteltävyyttä ja ketteryyttä. Isuzu on omimmillaan puhtaasti työkäytössä.

KIITÄMME & MOITIMME:

  • Ohjaamo kokonaisuutena
  • Ketteryys ja hyvä käsiteltävyys
  • Hyvin toimivat avustimet
  • Ajo-ominaisuudet maantiellä
  • Levoton vaihteisto (varauksin)

Lue myös, mitä Koneviestin testiryhmä oli mieltä parivertailussa Toyota Hiluxista:

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Toyota Hilux osoittautui parivertailussa maastomiehen matka-autoksi

Sinua saattaa kiinnostaa myös seuraavat artikkelit:

Isuzu D-Max sekä Toyota Hilux vertailussa vastakkain – rakenteeltaan samankaltaiset avolavat yllättivät maantie- ja maastoajossa

Isuzu D-Maxi ja Toyota Hilux testiradalla ja tien päällä – katso, miten Toyota ja Isuzu suoriutuivat parivertailun eri osioissa

MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY
MAINOS (teksti jatkuu alla)
MAINOS PÄÄTTYY

Nissan Navaran loppu häämöttää Euroopan markkinoilla – avolavojen kokonaismyynti on laskussa

Parivertailussa Mitsubishi L200- ja Nissan Navara -avolavapakettiautot – työkalut koreissa kuorissa