
Isuzu D-Max havaittiin parivertailussa näppäräksi urakoitsijan avolava-autoksi


Kuljettajan työympäristö on nyt kohdillaan, mikä oli aiemmin Isuzun yksi heikkous. Ajoasennon saa miellyttäväksi kaikenkokoisille kuljettajille. Kiitos siitä kuuluu auton mittojen kasvulle, mikä on mahdollistanut väljemmän ohjaamon ja tätä kautta laajemmat säätövarat istuimelle. Lisäksi ohjauspyörässä on aiemman korkeussäädön lisäksi kauan kaivattu syvyyssäätö. Ohjaamon yleisilme ja käytännöllisyys ovat kohentuneet. Muotoilu on selkeää ja käyttökytkimet on sijoitettu loogisesti. Myös säilytystilaa on tullut lisää. Ei myöskään sovi unohtaa kattavia perusvarusteita sekä lisävarustelumahdollisuuksia. Nyt tarjolla on mm. mukautuva vakionopeudensäädin.
Isuzun vahvuudet kulminoituvat ohjaamon lisäksi ketteryyteen ja helppoon käsiteltävyyteen. Maastossa ja hitaasti edetessä vaihteiston välitykset ovat juuri sopivat. Toisaalta vaihteisto hakee liian herkästi isompaa ja pienempää vaihdetta mäkisellä mutkatiellä. Auton hyvä käsiteltävyys ja ketteryys ovat niin ikään eduksi maastossa ja tarkoissa paikoissa pyöriteltäessä. Alusta nielee nimismiehenkiharat hyvin ja ohjaus on napakka ja vakaa kuoppaisilla teillä ajettaessa. Erityisesti mainittavaa on hyvin toimivat avustimet.
Isuzun heikkoudet liittyvät lähinnä maantieajoon. Alustan herkkyys ja tunnokkuus näkyy myös siinä, että auto reagoi herkästi tien epätasaisuuksiin ja etenkin soralla ajettaessa alusta on leijamainen. Maantiellä ajaminen on hiukan työlästä.
Isuzu D-Max sopii ominaisuuksien puolesta tehtäviin, joissa vaaditaan hyvää käsiteltävyyttä ja ketteryyttä. Isuzu on omimmillaan puhtaasti työkäytössä.
KIITÄMME & MOITIMME:
- Ohjaamo kokonaisuutena
- Ketteryys ja hyvä käsiteltävyys
- Hyvin toimivat avustimet
- Ajo-ominaisuudet maantiellä
- Levoton vaihteisto (varauksin)
Lue myös, mitä Koneviestin testiryhmä oli mieltä parivertailussa Toyota Hiluxista:
Toyota Hilux osoittautui parivertailussa maastomiehen matka-autoksi
Sinua saattaa kiinnostaa myös seuraavat artikkelit:
Nissan Navaran loppu häämöttää Euroopan markkinoilla – avolavojen kokonaismyynti on laskussa
Parivertailussa Mitsubishi L200- ja Nissan Navara -avolavapakettiautot – työkalut koreissa kuorissa
Osaston luetuimmat
- Neljä robottiruohonleikkuria testissä – nykyiset robottiruohonleikkurit selviävät myös suurempien ja haasteellisempien pihojen ruohonleikkuusta10.1.2019
- Testissä 7 erilaista ajoleikkuria – nämä seikat ratkaisevat ajettavan ruohonleikkurin valinnassa16.6.2016 Tilaajalle
- Fordilta markkinoille tonniluokan sähköpakettiauto9.5.
- Volvo Laplander C202 on hyötyajoneuvojen aatelia – auto on kehittynyt puolustusvoimain ajoneuvosta harrasteautoksi18.7.2019
- Husqvarna Automower 430X -robottiruohonleikkuri: Automaattileikkuri10.1.2019
- Corvus Terrain DX4 -maastoajoneuvo saapui Suomen markkinoille – lavamönkijä tarjoaa dieselvoimaa ja toimivaa voimansiirtoa17.3.2021 Tilaajalle
- Bednarin kasvustomurskaimella hoidetaan lentoaseman viheralueita – murskainhankinnoissa tärkein asia on turvallisuus6.5. Tilaajalle